Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest wt gru 24, 2024 6:13 pm

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: ndz gru 18, 2011 12:58 pm 
Offline

Rejestracja: pt cze 26, 2009 9:43 pm
Posty: 62
Mieszkaniec osiedla: Tak
Polecacie jakis zakład we Wrocławiu lub w okolicach, w których za przystepna cenę można zregenerować turbosprężarkę do auta?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz gru 18, 2011 5:00 pm 
Offline

Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:00 pm
Posty: 92
Mieszkaniec osiedla: Tak
A próbowałeś zapytać naprzeciwko naszego przyosiedlowego przystanku MPK?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz gru 18, 2011 8:32 pm 
Offline

Rejestracja: pt cze 26, 2009 9:43 pm
Posty: 62
Mieszkaniec osiedla: Tak
oni nie regenerują turbin, tylko pośredniczą w naprawieniu, a takie coś mnie nie interesuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz gru 18, 2011 9:12 pm 
Offline

Rejestracja: śr mar 15, 2006 7:40 pm
Posty: 55
Apropos zakładu na przeciwko przystanku to ich strona www http://www.turbojet.pl/ twierdzi co innego:
Cytuj:
W przeciwieństwie do konkurencji nie jesteśmy pośrednikiem. Wszystkie turbiny naprawiają tylko nasi technicy - bez odsyłania do innych serwisów, co powoduje,
że cena naprawy jest niższa o koszty pośrednictwa, a także kontakt z serwisem jest dużo łatwiejszy i bezpośredni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pn gru 19, 2011 10:16 pm 
Offline

Rejestracja: pt cze 26, 2009 9:43 pm
Posty: 62
Mieszkaniec osiedla: Tak
Akurat u nich nie chce regenerowac


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pn gru 19, 2011 11:59 pm 
Offline

Rejestracja: pt lis 25, 2005 1:08 am
Posty: 2053
Mieszkaniec osiedla: Tak
dlaczego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt gru 20, 2011 12:03 am 
Offline

Rejestracja: pt cze 26, 2009 9:43 pm
Posty: 62
Mieszkaniec osiedla: Tak
Znajomy regenerował i rozpadła sie szybko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw gru 29, 2011 9:52 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
Jaskółki znające się co nieco na "tych" sprawach ćwierkają, co by nie regenerować turbosprężarek.

Dlaczego?
Bo to strata pieniędzy. Już lepiej kupić używaną w dobrym stanie.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob sty 07, 2012 9:36 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 24, 2004 10:39 pm
Posty: 1495
Lokalizacja: F1
Mieszkaniec osiedla: Tak
Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob sty 07, 2012 1:13 pm 
Offline

Rejestracja: pt lis 25, 2005 1:08 am
Posty: 2053
Mieszkaniec osiedla: Tak
najlepszym przyżądem diagnostycznym jest twoja noga ucho i oko ;) auto jest słabsze? turbina ma wycieki oleju? kopci z rury wydechowej na czarno/niebiesko? słychać dziwne dźwięki inne niż zwykle?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob sty 07, 2012 2:08 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 24, 2004 10:39 pm
Posty: 1495
Lokalizacja: F1
Mieszkaniec osiedla: Tak
Generalnie nic takiego nie stwierdziłem, ale przebieg mam już z "3" z przodu i stąd moje zapytanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob sty 07, 2012 6:30 pm 
Offline

Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:19 pm
Posty: 1211
Mieszkaniec osiedla: Tak
"3" z przodu to tyle co 7/10 letni, normalnie użytkowany diesel z niemiec, czyli tyle co ma 80% sprowadzonych samochodów na naszych drogach (mówię o faktycznym przebiegu a nie tym z licznika)... ja na zapas bym się nie martwił jeśli nie masz objawów typowych dla zakatowanego auta ze świszczącym turbo, poza tym w tych rocznikach auta mają dosyć rozbudowany komputer i ew. usterkę szybko wychwycą przełączając auto w tryb diagnostyczny/awaryjny (zazw. zółta kontrolka silnika + peugeoty odłączają turbo, vw ciągną do 2-3 tyś powyżej odcina turbo)... temat rzeka, poczytaj na forach motoryzacyjnych.pzdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pn sty 09, 2012 12:34 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
funiass pisze:
Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ?

Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI).
Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało).

Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pn sty 09, 2012 10:47 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
Pieszy pisze:
funiass pisze:
Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ?

Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI).
Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało).

Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł.

Funiass,

zaloguj się na forum A4-klub i w dziale diagnostyka VAG znajdziesz świetny opis (logi statyczne, dynamiczne, a potem ich analiza i diagnozowanie konkretnych usterek - jak chcesz to możesz potem wrzucić logi na forum i znający się na rzeczy przeanalizują je za Ciebie). Oszczędzisz te 100-200 pln na diagnostyce i niepotrzebną wymianę części w warsztacie pana Kazia Wymieniam Co Leci Aż Znajdę Przyczynę.

Jak coś to w możemy się umówić w któryś weekend i przelecimy się między węzłami autostrady. Robiłem to u siebie.

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt sty 10, 2012 4:11 pm 
Offline

Rejestracja: czw lis 18, 2004 7:43 pm
Posty: 3622
Mieszkaniec osiedla: Nie
Pieszy pisze:
funiass pisze:
Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ?

Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI).
Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało).

Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł.

dawno temu jeździłem Golfem 4 TDI, zaraz po 100 000 przebiegu zaczęły się problemy. Czasami przy przyspieszaniu nagle moc padała. Stawałem, gasiłem i zapalałem - wyłączał się tryb awaryjny i normalnie jechał, aż do następnego razu.W serwisie nic nie widzieli na komputerze. Dopiero kiedy przyjechałem na takiej "padniętej mocy" bez gaszenia komputer pokazał padniętą turbinę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt sty 10, 2012 5:29 pm 
Offline

Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:19 pm
Posty: 1211
Mieszkaniec osiedla: Tak
pewnie zapiekły się "kierownice"... miałem tak w TDI przy przebiegu 87kkm. przyczyną był tzw. "PSJ" trochę mój (kupiłem przy 83kkm) i przede wszystkim poprzedniego właściciela 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt sty 10, 2012 9:22 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
W silnikach TDI czasami powodem wchodzenia silnika w tryb awaryjny i odcięcia turbiny może być za mało dynamiczna jazda. Wtedy syfy powodują zapiekanie się kierownic. Prostym sposobem na wywalenie tego syfu z turbiny jest przejechanie się kilka razy bardzo dynamicznie z gazem w podłodze w pełnym zakresie obrotów na kolejnych biegach. Dzieki temu oszczędziłem ładnych kilka stówek :)

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr sty 11, 2012 7:07 pm 
Offline

Rejestracja: czw lis 18, 2004 7:43 pm
Posty: 3622
Mieszkaniec osiedla: Nie
chyba nie chcesz zasugerować mi szybkiej jazdy...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr sty 11, 2012 11:15 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
Nie napisałem szybko, ale dynamicznie. Jeżeli kierownice nie są jeszcze mocno zapieczone, to jest to sposób na pozbycie się problemu.

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw sty 12, 2012 7:32 pm 
Offline

Rejestracja: czw lis 18, 2004 7:43 pm
Posty: 3622
Mieszkaniec osiedla: Nie
wybra, nie dawaj mi takich rad. Ja wiem jak się jeździ, ropniakiem też, jak ja jeździłem dieslem, to na chleb mówiłeś bep a na mrówkę ptipti :D. A na auto brum brum
Chciałem tylko pokazać, że nie zawsze komputer rejestruje wszystkie błędy, a sprężarki niestety lubią niekiedy nawalić. I to nie tak znowu rzadko. Turbiny wytrzymujące 300 000 kilometrów to moim zdaniem chlubne wyjątki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group