Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest czw sty 16, 2025 1:58 pm

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: pt lis 20, 2009 1:22 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:16 pm
Posty: 6643
Mieszkaniec osiedla: Tak
lukaszl pisze:
orson pisze:
Co do tych opon, to nie znam sie ale cos mi sie o uszy obilo, ze to wlasnie na przedzie byc powinny te lepsze. Moze to ten oponiarz od Pieszego mowil;)
Przodem wlasnie pokrecisz, dodasz gazu a tyl za przodem pojedzie.



Dokładnie tak jak piszesz. Pojedzie za przodem. Tylko bokiem ino szum. A jak samochód jedzie bokiem na 90' to już na ciągnięcie przodem nie ma szans. Nawet jeśli by była to kierunek raczej losowy. Łatwiej to narysować niż opowiadać. A najlepiej było to widać w TVN turbo jak właśnie w "Jazda Polska" robili test. I faktycznie było widać jak samochód zaczyna się kręcić bo tył zgubił przyczepność a przód jako tako jeszcze ją trzymał.

Pzdr
Łukasz

A co sie dzialo w odwrotnej konfiguracji? Wyjezdzal na przeciwlegly pas?

_________________
"Spisane będą czyny i rozmowy, tylko nikomu za ch... nie będzie się chciało tego czytać."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pt lis 20, 2009 2:04 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
W przeciwnej konfiguracji (lepsze na tyle) auto jest bardziej posłuszne kierowcy. Własnie dlatego, że tył jedzie za przodem a nie w plener.
Tak naprawdę to największe znaczenie ma w przypadku kierowców, którzy wiedzą jak auto wyprowadzić z poślizgu i w razie "W" świadomie posługują się tymi umiejętnościami. W przypadku całej reszty (pewnie jakieś 95% kierowców) w sytuacji "kryzysowej" i tak kończy się wciśnięciem na max hamulca, zamknięciem oczu i pospiesznym zmawianiem jakiejś modlitwy.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pt lis 20, 2009 2:24 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:16 pm
Posty: 6643
Mieszkaniec osiedla: Tak
Musialbym to chyba poczuc bo moja wyobraznia sobie z tym nie daje rady.

_________________
"Spisane będą czyny i rozmowy, tylko nikomu za ch... nie będzie się chciało tego czytać."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: pt lis 20, 2009 7:52 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
To chyba jest tak, że dobra opona z tyłu daje lepszą przyczepność więc lepiej przeciwstawia się obracaniu samochodu niż łysa.

Z przodu łysa opona słabo się przeciwstawia ale za to mamy możliwość jej skręcania + napęd co pomaga wytworzyć dodatkową siłę która pomoże nam przeciwstawić się obracaniu.

Tylko przyczepność na przodzie nie wystarcza, samochód dalej będzie się obracał tak jak wskazówka zegara.
By go zatrzymać coś musi go trzymać także na jego drugim końcu.

Ale jeśli jest lód lub dużo śniegu to lepiej założyć dobre na przód. Na łysej nawet nie ruszymy z miejsca.
Chociaż najrozsądniej byłoby iść na piechotę...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob lis 21, 2009 10:45 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 9:48 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: daleko
Mieszkaniec osiedla: Nie
Za to jak się człowiek kiedyś nauczył jeździć autem tylno napędowym i kilka zim takim przejeździł na pseudo całorocznych oponach (w czasach kiedy o zimówkach w Polsce mało kto słyszał...) to potem po przesiadce na auto z napędem przednim, poślizgi tłu to fraszka w porównaniu do tego co się działo w tylno napędowym... :lol:

_________________
Krzysztof vel kartrait


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob lis 21, 2009 8:32 pm 
Offline

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:17 am
Posty: 442
Lokalizacja: Zima A5
Mieszkaniec osiedla: Tak
orson pisze:
lukaszl pisze:
orson pisze:
Co do tych opon, to nie znam sie ale cos mi sie o uszy obilo, ze to wlasnie na przedzie byc powinny te lepsze. Moze to ten oponiarz od Pieszego mowil;)
Przodem wlasnie pokrecisz, dodasz gazu a tyl za przodem pojedzie.



Dokładnie tak jak piszesz. Pojedzie za przodem. Tylko bokiem ino szum. A jak samochód jedzie bokiem na 90' to już na ciągnięcie przodem nie ma szans. Nawet jeśli by była to kierunek raczej losowy. Łatwiej to narysować niż opowiadać. A najlepiej było to widać w TVN turbo jak właśnie w "Jazda Polska" robili test. I faktycznie było widać jak samochód zaczyna się kręcić bo tył zgubił przyczepność a przód jako tako jeszcze ją trzymał.

Pzdr
Łukasz

A co sie dzialo w odwrotnej konfiguracji? Wyjezdzal na przeciwlegly pas?


Nie na przeciwległy pas tylko prosto w plener. Tak, jakbyś nie skręcił.
Warto pamiętać że piszemy o sytuacji podbramkowej, czyli poślizg już jest faktem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group