Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest pn gru 30, 2024 9:30 pm

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 12:08 pm 
Offline

Rejestracja: śr lis 18, 2009 12:05 pm
Posty: 1
Mieszkaniec osiedla: Nie
witam czy myslicie ze to bezpieczny samochod ?
http://www.autogielda.pl/sprzedam_vw_go ... LTHCF.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 12:24 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 31, 2004 8:44 pm
Posty: 2064
Lokalizacja: A3/A7
Mieszkaniec osiedla: Tak
W jakim sensie bezpieczny ? :)

_________________
Idą dwa koty przez pustynię .. idą i idą i idą ... i nagle jeden do drugiego ... :
- k...a stary ... nie ogarniam tej kuwety.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 7:08 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 2:21 pm
Posty: 467
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
wiesz jest taki kawał:
"mówi blondynka do blondynki:
Ty wiesz wpadłam wczoraj pod samochód...
No co ty, pod jaki?
Spokojnie, pod Volvo - to bezpieczny samochód... "
:lol:


Hehe - jak chcesz bezpieczny samochód - wg. mnie to taki który ma bardzo mocną konstrukcję / klatkę / ramę jak zwał tak zwał, coby po wypadku miazga nie została + dużo poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR, itd, itp...

to z takich konstrukcji mocnych to niestety tylko terenówki i to nie tzw. "terenówki" = SUV tylko dobre sprawdzone auta - jak dla ciebie to w wersji bardziej cywilnej niż terenowej - jeep cherokee/grandcherokee, toyota landcruiser, nissan patrol, nowy range rover, etc... no i eventualnie hummer 8)
auta - tzw. czołgi, które mają znacznie większe szanse na przetrwanie kontra inne auto osobowe czy nawet lżejsza ciężarówka... o wiele większe niż ten VW :-)

i wiesz.. nie patrz na testy syntetyczne... dekra czy ncap... one trochę dają ... ale życie to nie teoria... raczej rzadko auta zderzają się idealnie pod takim kątem jak na testach...

_________________
Ano ...dużo w trasie ...na naszych polskich "gładkich, szerokich i bezpiecznych" drogach :-(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:07 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
Nie chciałbym psuć dyskusji liczbami :) ale inaczej się nie da. Tu są statystyki z USA, liczba wypadków śmiertelnych w zależności od wagi i typu samochodu.

Obrazek


Jak widać na milion samochodów danego typu (kolumny wytłuszczone) więcej ludzi ginie w SUV lub małych ciężarówkach niż w zwykłych osobówkach.

Ciekawa jest ostatnia kolumna. W przypadku dachowania śmierć w SUV-ie jest czasami 8 razy bardziej prawdopodobna niż w zwykłym samochodzie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:10 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:16 pm
Posty: 6643
Mieszkaniec osiedla: Tak
Moze liczba dachowan byla wieksza.

_________________
"Spisane będą czyny i rozmowy, tylko nikomu za ch... nie będzie się chciało tego czytać."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:32 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 29, 2005 10:12 am
Posty: 576
Mieszkaniec osiedla: Tak
wm pisze:

Jak widać na milion samochodów danego typu (kolumny wytłuszczone) więcej ludzi ginie w SUV lub małych ciężarówkach niż w zwykłych osobówkach.



bo SUV'y są jak świnka morska ani świnka ani morska... 8)
Normy bezpieczeństwa w przypadku pick-upów są na dużo niższym poziomie niż choćby takich suvów. No i warto pamiętać, że pick-up często przewozi coś jeszcze oprócz pasażerów..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:37 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
orson pisze:
Moze liczba dachowan byla wieksza.


No właśnie, czyli dokładnie prawdopodobieństwo dachowania większe.

No i też trzeba pamiętać o drodze hamowania takich grzmotów, gdzie w zwykłym samochodzie możemy zahamować lub ominąć to tam mamy bum...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:41 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
bzyko pisze:

bo SUV'y są jak świnka morska ani świnka ani morska... 8)
Normy bezpieczeństwa w przypadku pick-upów są na dużo niższym poziomie niż choćby takich suvów. No i warto pamiętać, że pick-up często przewozi coś jeszcze oprócz pasażerów..


To u nas. W Stanach to zwykły samochód i przewodzi tylko świeże powietrze :)
Czyli np. Ford F-150 czy Toyota Tundra nikt tam nimi wideł ani gnoju nie wozi :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 8:54 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 29, 2005 10:12 am
Posty: 576
Mieszkaniec osiedla: Tak
Ale chyba w tych statystykach ujęte są też i pick'upy bujające się po prowincji i robiące za nasze traktorki z furmankami a nie tylko takie jakim jeździł Chuck Norris w "Strażniku Teksasu" 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 9:25 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
No są wszystkie chociaż nie przypuszczam by w takich szybko jeździli. Świnie by przecież powypadały :)

Doczytałem, że tych wielkich najgroźniejszy jest największy: 3.5 tonowy Ford Excursion, 115 zgonów z tego połowa w czasie dachowania:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: śr lis 18, 2009 10:43 pm 
Offline

Rejestracja: wt mar 18, 2008 9:48 pm
Posty: 381
Lokalizacja: A3
Mieszkaniec osiedla: Tak
pio pisze:
witam czy myslicie ze to bezpieczny samochod ?
http://www.autogielda.pl/sprzedam_vw_go ... LTHCF.html" target="_blank


Jakiś podejrzany przebieg: 2006 / 13 tys. km ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 11:21 am 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
wm pisze:
Nie chciałbym psuć dyskusji liczbami :) ale inaczej się nie da. Tu są statystyki z USA, liczba wypadków śmiertelnych w zależności od wagi i typu samochodu.

Obrazek


Jak widać na milion samochodów danego typu (kolumny wytłuszczone) więcej ludzi ginie w SUV lub małych ciężarówkach niż w zwykłych osobówkach.

Ciekawa jest ostatnia kolumna. W przypadku dachowania śmierć w SUV-ie jest czasami 8 razy bardziej prawdopodobna niż w zwykłym samochodzie...

A jak tam jest z zapinaniem pasów?

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 12:11 pm 
Offline

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 6:10 pm
Posty: 174
Lokalizacja: E1
Mieszkaniec osiedla: Tak
A mnie ten post wygląda na..........autoreklamę.
No chyba że się mylę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 1:09 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
Wybreccio pisze:
A jak tam jest z zapinaniem pasów?


Muszą być 3 punktowe pasy na wszystkich miejscach siedzących w każdym pojeździe.
Użycie jest obowiązkowe na przodzie a większości stanów z tyłu także.
W części stanów odszkodowanie może być mniejsze jeśli pasy nie są zapięte w czasie wypadku.

Tu jest tabelka na ile to jest przestrzegane (ostatnia kolumna):
http://en.wikipedia.org/wiki/Seat_belt_legislation_in_the_United_States


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 1:45 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
No właśnie, zależy jak to jest przestrzegane. W aucie terenowym masz więcej przestrzeni, więc przy dachowaniu latasz jak chcesz, w osobowym masz trochę mniej swobody.

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 1:49 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 10:29 pm
Posty: 884
Lokalizacja: A4
Mieszkaniec osiedla: Tak
http://www.youtube.com/watch?v=rt201BFHtrk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 1:59 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
Może być ale może też nie być.
Przy dużych prędkościach dachowanie bez pasów może być zawsze śmiertelne, niezależnie czy jest dużo miejsca czy mało. A przy małych raczej dachowanie nie występuje.

A jeżeli samochód daje na większą szansę na testowanie tej teorii to też mamy większą szansę na przeniesienie się na tamten świat...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 2:30 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 2:21 pm
Posty: 467
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
kurcze...ludzie, przecież im większe auto, tym bardziej terenowe czy duży SUV to środek ciężkości jest proporcjonalnie wyżej niż w porównaniu do standardowego osobowego auta - plaskacza jak to mówią - więc o dachowanie nietrudno ...

sam mam jeep'a cherokee i podłoga z nim jest sporo powyżej podłogi w fordzie focusie kombii...

ta tabelka jest nie do końca miarodajna... bo powinna być wartość procentowo względna czyli że na 100% - 1 milion aut osobowych 3% to coś tam... a nie wrzucili do worka wszystko i liczą procenty...
poza tym, nie jest do końca napisane co było przyczyną wypadku i co było przyczyną śmierci - niezapięte pasy, nadmierna prędkość itd...

_________________
Ano ...dużo w trasie ...na naszych polskich "gładkich, szerokich i bezpiecznych" drogach :-(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 5:38 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
ivor-pl pisze:
kurcze...ludzie, przecież im większe auto, tym bardziej terenowe czy duży SUV to środek ciężkości jest proporcjonalnie wyżej niż w porównaniu do standardowego osobowego auta - plaskacza jak to mówią - więc o dachowanie nietrudno ...

sam mam jeep'a cherokee i podłoga z nim jest sporo powyżej podłogi w fordzie focusie kombii...

ta tabelka jest nie do końca miarodajna... bo powinna być wartość procentowo względna czyli że na 100% - 1 milion aut osobowych 3% to coś tam... a nie wrzucili do worka wszystko i liczą procenty...
poza tym, nie jest do końca napisane co było przyczyną wypadku i co było przyczyną śmierci - niezapięte pasy, nadmierna prędkość itd...

o to to...

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw lis 19, 2009 6:01 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 1816
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
No nie ma całego info ale też nie jest to istotne.
Można założyć, że niezapinających pasy w każdej grupie jest mniej więcej tyle samo. Choć może się wydawać, że w dużych mniej jest tego zapinania.
Tak samo jak, że każda grupa przekracza prędkość w podobny sposób. Choć też może się wydawać, że w osobowych to się częściej zdarza bo tam jest więcej młodych ludzi, zwykle w mniejszych modelach samochodów i wśród nich śmiertelność jest większa...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group