Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest sob gru 28, 2024 12:04 am

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 3:59 pm 
Offline
Członek Zarządu Wspólnoty CPR Jesień
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:39 pm
Posty: 259
Lokalizacja: A4
Mieszkaniec osiedla: Tak
Mój dziadek wv golf II raczył był wejść w fazę agonalną. Próbowałem go reanimować w kilku warsztatach (u polecanych mi "fachowców") i jestem jedynie biedniejszy o kilka stówek za "naprawy w ciemno".
Objawy agonii są dwie:

1) auto gaśnie w trakcie jazdy (losowo; na ciepłym i zimnym silniku; po przejechaniu 1-50 km) i nie da się ponownie odpalić (czas do ponownego zaiskrzenia trwa od 4 minut do kilkunastu godzin)
2) czasami nie da się go odpalić po udanej jeździe i jakimkolwiek postoju (również w losowych wypadkach)

Z zapamiętanych napraw:

- wymieniono "płytkę na przekaźniku" - do dzisiaj nie mam pojęcia co na czym
- wymieniono cewkę (ale napięcie zdaje się nie dochodzić nawet do niej)

Jeśli ktoś się spotkał z czymś podobnym lub zna fachmana, od którego nie usłyszę "panie, jeździj pan, a jak się zepsuje, to przyholuj go do nas" - pomocy nie odmówię. Z góry dziękuję za zainteresowanie.

P.S. Kilka szczegółów technicznych: Golf II 1.3, rok prod. 1991

_________________
Nie zaskoczą nas niczym, bo za mało mają wyobraźni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 4:12 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 4:57 pm
Posty: 5139
Lokalizacja: A8 - 30
Mieszkaniec osiedla: Tak
W Vectrze miałem identyczne objawy. I też napraw ładnych parę. W końcu okazało się że poszło coś co się zwie "czujnik Halla". Po wymianie tegoż - jak ręką odjął. Nie mam pojecia co to takiego (coś w każdym razie z elektroniką) ani czy Twoje auto tez takie coś ma. Natomiast postaram się odnaleźć namiar do zawodnika który załatwiał mi ten temat - od razu wiedział o co chodzi, podczas gdy w innych warsztatch tak jak od Ciebie, brali kasę za nic...

Niestety telefonu moge poszukac dopiero pojutrze :(

_________________
"Kochaj admina swego, mozesz mieć gorszego."
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 4:14 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 9:34 am
Posty: 11684
Lokalizacja: Z tej klatki co orson. Niestety :|
Mieszkaniec osiedla: Tak
Nie bardzo znam się na tych sprawach ale jak miałem problem z elektroniką to podjechałem niedaleko nas, do pana Janusza Szulca: serwisu elektroniki samochodowej przy ul. Bardzkiej 30 /teren Polkatu/, telefon: 071 367 85 40, 0501 16 18 07

Było bardzo tanio i szybko i skutecznie
:-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 6:00 pm 
Offline

Rejestracja: sob cze 25, 2005 1:40 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Lato
Mieszkaniec osiedla: Tak
A sprawdzili Ci tzw wiazke kabli wysokiego napiecia?.Objawy,ktore podales czesto pojawiaja sie w okresie wczesnozimowym w autkach.
Moze akurat to ten drobiazg?"Fachowcy" czesto nie biora go pod uwage ze wzgledu na prozaicznosc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 7:30 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2004 7:12 am
Posty: 5579
Lokalizacja: A2
Mieszkaniec osiedla: Tak
Tchor pisze:
Mój dziadek wv golf II raczył był wejść w fazę agonalną. Próbowałem go reanimować w kilku warsztatach (u polecanych mi "fachowców") i ...


Polecam gościa od elektroniki w żernikach ok 400 m za zakrętem za rondem. Ten przynajmniej jak nie naprawi to nie bierze kasy. Tyko z tego co wiem koleś ma dośc duze kolejki - czasem trzeba czekac i tydzień..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz gru 31, 2006 7:38 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 8:15 pm
Posty: 794
Lokalizacja: B1
Mieszkaniec osiedla: Tak
http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/ ... storia.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt sty 02, 2007 9:00 pm 
Offline
Członek Zarządu Wspólnoty CPR Jesień
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:39 pm
Posty: 259
Lokalizacja: A4
Mieszkaniec osiedla: Tak
Dzięki za odzew :)

Tomasz, czekam zatem na telefon (jak dasz radę znaleźć).
U Janusza Szulca bywałem kilka razy, ale i on wymiękł (mówił, że tylko w ciemno coś zrobi, no chyba, że się znowu zepsuje i ktoś mnie doholuje). W każdym bądź razie również go polecam :)
O Żernikach też już coś słyszałem, ale nie miałem jeszcze okazji.
A z tymi objawami męczę się już od późnego lata, więc raczej wykluczam zimę.

_________________
Nie zaskoczą nas niczym, bo za mało mają wyobraźni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt sty 02, 2007 9:35 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
Tchor pisze:
Dzięki za odzew :)

Tomasz, czekam zatem na telefon (jak dasz radę znaleźć).
U Janusza Szulca bywałem kilka razy, ale i on wymiękł (mówił, że tylko w ciemno coś zrobi, no chyba, że się znowu zepsuje i ktoś mnie doholuje). W każdym bądź razie również go polecam :)
O Żernikach też już coś słyszałem, ale nie miałem jeszcze okazji.
A z tymi objawami męczę się już od późnego lata, więc raczej wykluczam zimę.

Jeśli jest to stary golf, to do Żernik nie radzę. Oni zajmują się tylko autami z komputerem. Mnie keidyś odesłali z kwitkiem.
Polecam za to elektryka gdzieś w okolicach Hubskiej. Jedziesz Hubską, skręcasz w prawo w Prudnicką, potem jescze raz w prawo i po chwili w lewo wjeżdżasz na takie podwórko, gdzie jest dużo warsztatów. Tam już bez problemu znajdziesz elektryka. Polecił mi go Pimpek. Kolo robi szybko, dobrze i tanio (tzn. nie wymienia nie potrzebnie zbyt wielu części).

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: śr sty 03, 2007 4:31 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:55 pm
Posty: 1490
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
Polecam elektryka na Jaworowej. Zajmuje sie tez troche mechaniką. Wiekszosc warsztatów na widok mojej wycieraczki mowiła idz pan se kup, a on mówi wczoraj sztukowałem taki pałąk do BMW, bo nowy to z 500zł kosztuje, wiec i panu cos dopasuje :) Czy dopasuje sie zobaczy jak pojade bo przed nowym rokiem zarobiony był i mu wszystko migało :)

_________________
Przeliczanie współrzędnych pomiędzy układami WGS-84 (współrzędne geograficzne), 1965, 1992,1942 i 2000 http://wsp.geo.pl Przegląd i wyszukiwanie ramek sekcyjnych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: czw sty 04, 2007 9:28 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
tomaszg pisze:
W Vectrze miałem identyczne objawy. I też napraw ładnych parę. W końcu okazało się że poszło coś co się zwie "czujnik Halla". ...
Tomek, Ty naprawdę nie wiesz kogo pytać o pomoc jak Ci się Opel zepsuje? Byłbyś bogatszy o pieniądze wydane na naprawy.

tomaszg pisze:
..."czujnik Halla". ... Nie mam pojecia co to takiego (coś w każdym razie z elektroniką)
Czujnik indukcyjny rejestrujący położenie wału korbowego połączony bezpośrednio z komputerem sterującym silnikiem. Jego "padnięcie" w Oplu, tak jak 99% usterek elektroniczno-elektrycznych, da się zdiagnozować w 2 min. przy użyciu spinacza do papieru - i to wcale nie w chwili kiedy nie działa.

Tchor pisze:
...P.S. Kilka szczegółów technicznych: Golf II 1.3, rok prod. 1991
Nie bardzo ogarniam VW (zwłaszcza starszego) więc niczego nie obiecuję.
- Jaki układ zasilania ma ten silnik: gaźnik, jedno- czy wielopunktowy wtrysk paliwa?
- Skąd wiesz, że napięcie do cewki nie dochodzi? Jesteś tego pewny czy przypuszczasz?
- Czy to gaśnięcie odbywa się nagle, czy auto się dusi (chciałoby ale nie może)?
- Ile km temu były zmieniane świece, przewody WN, palec zapłonowy z kopułką, filter paliwa?
- Na jakim przekaźniku była "wymieniana" ta płytka? Przekaźników się nie naprawia, więc bezkrytycznie wymieniłbym ten, do którego ktoś choćby zaglądał - pod warunkiem, że to naprawdę chodziło o przekaźnik.

[Pytania trudniejsze]
- Czy przed udanym uruchomieniem silnika słyszysz pompę paliwa?

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: czw sty 04, 2007 9:40 pm 
Offline
Członek Zarządu Wspólnoty CPR Jesień
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:39 pm
Posty: 259
Lokalizacja: A4
Mieszkaniec osiedla: Tak
Ja tym tylko jeżdżę ;) (tudzież jeździłem)

Na moją bardzo lakoniczną wiedzę:
- jednopunktowy wtrysk paliwa (nic sobie obciąć za to nie dam)
- autko stało w warsztacie w momencie usterki - fachman przy mnie sprawdzał
- gaśnie nagle (nie dławi się, wtryski odpadają)
- świece jakieś 8000 km temu, przewody WN (nie mam pojęcia, ale min 15000 temu), palec zapłonowy (również brak pojęcia, ale min 15000 temu), filtr paliwa jakieś 80 km temu :)
- co do przekaźnika nie mam pojęcia - stawiam na wymianę w ciemno i szybki zarobek na niekumatym użytkowniku

- odpowiedź najłatwiejsza - tak, pompa jest słyszalna :)

_________________
Nie zaskoczą nas niczym, bo za mało mają wyobraźni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: czw sty 04, 2007 10:04 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
Tchor pisze:
- jednopunktowy wtrysk paliwa (nic sobie obciąć za to nie dam)
To w takim razie może być uwalony czujnik Halla - tak jak u Tomka :?

Tchor pisze:
- autko stało w warsztacie w momencie usterki - fachman przy mnie sprawdzał
Jeżeli w chwili usterki nie dochodziło napięcie do cewki, to problem leży gdzieś na torze napięciowym pomiędzy akumulatorem a cewką. Postaram się znaleźć schemat elektryczny i zobaczyć co tam może być nie tak 8)

Tchor pisze:
- gaśnie nagle (nie dławi się, wtryski odpadają)
No właśnie :)

Tchor pisze:
- co do przekaźnika nie mam pojęcia - stawiam na wymianę w ciemno i szybki zarobek na niekumatym użytkowniku
A możesz się dowiedziec?

Tchor pisze:
- odpowiedź najłatwiejsza - tak, pompa jest słyszalna :)
a czy ta sama pompa jest słyszalna wtedy, gdy silnik nie chce działać? Jak ją słyszysz, to postaraj się zlokalizować jej położenie i sprawdż czy działa w trakcie nieudanych prób uruchomienia. Jeżeli nie działa, to problemem może być przekaźnik pompy paliwa.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn sty 08, 2007 7:40 pm 
Offline
Członek Zarządu Wspólnoty CPR Jesień
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:39 pm
Posty: 259
Lokalizacja: A4
Mieszkaniec osiedla: Tak
Nie dotrę do informacji, jaka płytka na jakim przekaźniku była wymieniana :/
Pompa działa również w momencie, gdy auto nie chce zapalić.

_________________
Nie zaskoczą nas niczym, bo za mało mają wyobraźni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: śr sty 10, 2007 4:48 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
Na jednym z forów dysk. znalazłem schematy instalacji elektrycznej, ale są na za mało czytelne jak dla mnie.
Bazując jednak na informacji od Ciebie, że do cewki zapłonowej nie dochodzi napięcie wydaje mi się, że sprawa jest prosta - ktoś musi sprawdzić cały tor prądowy od akumulatora do cewki. Coś tam jest nie halo. Albo jakiś przekaźnik, albo jakieś połączenie, albo cholera wie co jeszcze. Czasami poprostu zaśniedzieje jakieś połączenie. jedź do dobrego elektryka i niech ci to wsystko sprawdzi wymieniając przy okazji wszystkie elementy, które są po drodze - może trochę na wyrost, ale w ten sposób unikniesz napraw na chybił-trafił.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group