Kolega ma do sprzedania następujace auto:
ROVER 420 Si lux
Silnik: - Rodzaj paliwa: beznyna - Pojemność: 2000 cm3
Nadwozie: - 5 drzwi – typ hatchback - Lakier metalik – bordo/wiśnia (identycznie jak na zdjęciu w poniższym opisie model sedan) - Tapicerka welur, kolor – beż (identycznie jak na zdjęciu w poniższym opisie) - Elektrycznie sterowane wszystkie 4 szyby - Felgi aluminiowe (oryginalne ROVER) - Boczne wzmocnienia drzwi /? według opisów/
Wyposażenie: - ABS - Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera - Centralny zamek sterowany pilotem i kluczykiem - Autoalarm - Imobiliser – odłączony - Wspomaganie układu kierowniczego - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Regulacja wysokości kierownicy
Rok produkcji: 1997 Przebieg: 123 000 km /przy zakupie/, 165 000 km /IX 2007/ Prywatny Import ze Szwajcarii ________________________________________ Niesprawności: • Nieznaczne wycieki oleju na silniku – do zrobienia (zużycie oleju: 0,25 l/m-c), • Do wymiany końcówki drążków kierowniczych – będą wymienione 6-10-2007 • Do wymiany łożysko tylne – będzie wymienione 6-10-2007 Zrealizowane naprawy: • Wymieniony cały układ wydechowy z katalizatorem, • Wymieniony wahacz wzdłużny, lewy, tylny (to nie wynik zużycia, lecz poślizgu – uderzenie w krawężnik), • Dwukrotna wymiana oleju z filtrem i filtr powietrza. Moja opinia: Dobra myśl techniczna dwóch koncernów (Rover + Honda) zaowocowała sprawnym samochodem o niskiej awaryjności. Do niedawna największym problemem była myśl (bo nie było potrzeby) o słabej dostępności części zamiennych, ale już jest coraz lepiej. Przyjemnie się jeździ w samochodzie z jasną (beżową) tapicerką. Prawdziwe zużycie paliwa: • Max (zima w mieście): dochodzi do 12 l • Min (lato na trasie): schodzi do 6,5 l • Średnie (mieszane): 8 l Na dzień dzisiejszy daje to około 0,37 PLN za przejechany 1 km. Jeśli nie jest potrzebny cały bagażnik, tak jak ja potrzebowałem na wózek, łóżeczko, itp., można zamontować instalację gazową, która oczywiście obniży koszty paliwa. Silnik (poza tym wyciekiem) jest w dobrym stanie, czyli nie ma przeciwwskazań dla gazu.
OPIS modelu Parametry Techniczne: Oznaczenia 420 Sli (Si Lux) Pojemność silnika [cm3] 1994 Rozrząd / zawory na cylinder DOHC / 4 Układ cylindrów i liczba Rzędowy 4 Zasilanie MPi Obroty biegu jałowego [obr./min] 850 ą 25 Moc maksymalna [KM / obr./min] 136/6000 Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 185/2500 Średnica cylindra x skok tłoka [mm] 84,5x88,9 Stopień sprężania 10 Skrzynia biegów / biegi Manualna / 5 Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,6 Prędkość maksymalna [km/h] 200 Zużycie paliwa przy prędkości: 90 km/h – 6 dm3 120 km/h – 8,6 dm3 miasto - 10,9 dm3 Rozmiar kół: standard / aluminiowe: 5,5J x 15 Oznaczenie na feldze koła zapasowego 5,5Jx15H2x45 Oznaczenia katalogowe (rozmiary) 4x100x56 ET45 Rozmiar opon: standard / aluminiowe koła 195/55 R15 Długość / szerokość (z lusterkami) / wysokość [mm] 4316 / 1695 (2000) / 1385 Rozstaw osi [mm] 2620 Pojemność bagażnika [dm3] 375 Objętość zbiornika paliwa [dm3] 55
Historia modelu 400 Rocznik 1995-1999 Maj 1995 roku przyniósł premierę całkiem nowej serii 400. Tym razem 400 nie jest już spokrewnione z 200. Wciąż jest jednak wynikiem współpracy Rovera z japońską Hondą. Mimo iż w roku 1994 Rover został wykupiony przez BMW, prace konstrukcyjne nad pięciodrzwiową Hondą Civic (następca modelu Concerto) i Roverem 400 były zbyt daleko zaawansowane, by można było wycofać się z tego ostatniego już, wspólnego przedsięwzięcia Anglików i Japończyków. Efektem tego są bliźniacze 5-cio drzwiowe hatchback'i obu koncernów: Rover 400 5D i Honda Civic 5D. Już w 1993 roku w Japonii Honda zaprezentowała następcę modelu Concerto, limuzynę ze stopniowanym tyłem Domani, uplasowaną pomiędzy modelami Civic i Accord. Domani stał się podstawą dla projektowanej w Europie nowej Hondy Concerto (czyli Civica 5D) i właśnie Rovera 400. Nowa „czterysetka” to obszerny – w klasie C – samochód o ładnej, nieco konserwatywnej linii, charakterystycznym brytyjskim stylu rozpoznawalnym z daleka jak i panującym we wnętrzu oraz dynamicznych silnikach serii K. Oprócz drobnych krytycznych uwag do wnętrza, samochód został bardzo wysoko oceniony za wzornictwo, obsługę i wykończenie zdobywając wysokie oceny ogólne w prasie motoryzacyjnej. Nowy 'średni' Rover pojawił się najpierw w wersji z opływowym tyłem (5 drzwi). Jednak szczególnie ładne i przykuwające oko nadwozie to klasyczny sedan z wysoko prowadzoną krawędzią bagażnika (pojawił się w marcu 1996). Wyjątkowo udany tył wersji "saloon" został całkowicie zaprojektowany przez Brytyjczyków. Należy dodać, że znacznie odróżnia się on od wersji 5D - i tym samym od Hondy Civic. Sedana od hatchback'a - poza konstrukcją tyłu - odróżnia też kilka detali, m.in. zderzaki i białe kierunkowskazy przednie (od 1998 również boczne). Całkowicie inna jest też tylna kanapa. Chromowany grill, chromowana blenda pod tylną rejestracją, drewniane okładziny w kokpicie i na drzwiach (również tylnych) oraz bardzo dobrej jakości tworzywa to atrybuty serii 400 jednocześnie przypominające o angielskiej tradycji, dobrym smaku i luksusie. Dodać należy, iż pewne elementy designu, jak dodatkowe przetłoczenie na środku maski oraz duże, zachodzące na błotniki, charakterystycznie zaokrąglone tylne lampy zespolone wersji sedan, stały się później wzorem dla nowej – powstającej dopiero – klasy 75. Wymiary „czterysetki” klasyfikują ją w czołówce segmentu pod względem ilości miejsca we wnętrzu (rozstaw osi 2620mm) i pojemności bagażnika (470 litrów w sedanie). W połowie roku 1998 wypuszczono limitowaną edycję czterysetki (500 sztuk) obdarzoną widlastym silnikiem 6cio cylindrowym (KV6) o pojemności 2.5 litra. Rok później przeprowadzono mocny facelifting serii 400 - ale to już historia innego modelu. Tym zabiegiem zakończono (podobnie jak wcześniej serie 100, 600 i 800) rodzinę czterysetek.
Cena 10 000 zł. Kontakt na prv.
|