Jagodno http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/ |
|
Kupię samochód - tylko jaki? http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?f=2&t=6363 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 2:51 pm ] |
Tytuł: | Kupię samochód - tylko jaki? |
Witam przymierzamy się do zmiany auta no i nie bardzo wiemy jak się za to zabrać. Potrzebujemy niezawodnego samochodu z tanimi częściami (jakby co) – to chyba najlepiej jakiegoś popularnego Niemca, albo Skode. Silnik 1.4-1.6 (żeby nas eksploatacja nie zabiła), średniej wielkości (sedan?) – taki żeby się zmieściły zakupy z marketu i wózek [dziecięcy nie sklepowy ] Najlepiej z tego tysiąclecia. 4/5 drzwiowy. Jaką markę polecacie? Gdzie kupować? W komisie, z ogłoszenia? Z Niemiec, czy serwisowany w ASO (a więc firmowy)? Może macie coś na sprzedaż? Cena około 15 000 |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepiej auto niemieckie choć japonskie tez sa bardzo dobre a co do cen czesci to minal juz czas ze czesci byly niebotycznie drogie. Co do niemieckich aut jesli ma byc to minimum 2000 rok to z Audi i VW bedzie duzy klopot. Pozostaje wiec Opel, Skoda polecalbym Seata - Ibiza lub Cordoba najlepiej Vario wlasnie od roku 2000 ale juz wersja po liftingu. Radzilbym tez poszukac opla astry I w sedanie lub kombi, byly w produkcji do 2002 roku w starszej budzie. Osobiscie odradzam francuza choc renault megane z 2001-2 roku spokojnie za te pieniadze moznaby kupic. Jesli chodzi o silnik wolalbym 1,9TDI. W oplu byly montowane silniki ISUZU ktore rewelacyjne sprawdzily sie w tym aucie. Gdzie kupic? Z tym sa zawsze najwieksze problemy, jesli ktos auto kupuje od razu z mysla o zarobku to moze wybrac wariant ekonomiczny zaoszczedzic 500-1000zl i zrobic auto tak ze za pol roku trzeba bedzie je robic od nowa. Najlepiej jesli auto rozbite to kupic tak jak bylo uderzone i wyremontowac samemu tzn. zlecic komus ale widzac co i jak bylo uderzone. Jesli sie zaoszczedzi wtedy na naprawie to pretensje mozna miec tylko do siebie. |
Autor: | mgd [ pt mar 30, 2007 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
CAL-PER pisze: (...) polecalbym Seata (...)
|
Autor: | Wybra [ pt mar 30, 2007 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
CAL-PER pisze: Najlepiej auto niemieckie choć japonskie tez sa bardzo dobre a co do cen czesci to minal juz czas ze czesci byly niebotycznie drogie.
Co do niemieckich aut jesli ma byc to minimum 2000 rok to z Audi i VW bedzie duzy klopot. Pozostaje wiec Opel, Skoda polecalbym Seata - Ibiza lub Cordoba najlepiej Vario wlasnie od roku 2000 ale juz wersja po liftingu. Radzilbym tez poszukac opla astry I w sedanie lub kombi, byly w produkcji do 2002 roku w starszej budzie. Osobiscie odradzam francuza choc renault megane z 2001-2 roku spokojnie za te pieniadze moznaby kupic. Jesli chodzi o silnik wolalbym 1,9TDI. W oplu byly montowane silniki ISUZU ktore rewelacyjne sprawdzily sie w tym aucie. Gdzie kupic? Z tym sa zawsze najwieksze problemy, jesli ktos auto kupuje od razu z mysla o zarobku to moze wybrac wariant ekonomiczny zaoszczedzic 500-1000zl i zrobic auto tak ze za pol roku trzeba bedzie je robic od nowa. Najlepiej jesli auto rozbite to kupic tak jak bylo uderzone i wyremontowac samemu tzn. zlecic komus ale widzac co i jak bylo uderzone. Jesli sie zaoszczedzi wtedy na naprawie to pretensje mozna miec tylko do siebie. Audi A4, 1.9 tdi, powyżej 110 KM rocznik ok. 2000- cena między 35 - 45 tysięcy. Zaletą jest bardzo przyzwoite spalanie ropy przy dobrym przyśpieszeniu. Silnik 90 KM jest jednak trochę słaby, ale też można się przyzwyczaić |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli juz rozmawiamy o Audi to albo A3 albo A6 , jednak jego (A3) rozmiar dla rodzinki z dzieckiem moze sie okazac zbyt mały, dla mnie poki co wystarcza a i silnik 1,9TDI 90KM jest OK. Wiadomo 110KM byloby lepsze. Niestety cena z 2000 roku A3 to okolo 30 tyś, ja za 98 rok placilem 24 tys zł. Co do A4 to jedyny zarzut to slabsze zawieszenie od A3 i A6, ale zawsze ktos moze sie ze mna nie zgodzic. |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
A czy auto z silnikiem 1.9 jest duzo drozsze w eksploatacji niz powiedzmy 1.4? Spalanie, opłaty. |
Autor: | Kaz van der Wroc [ pt mar 30, 2007 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Może będę monotematyczny ale w takim przypadku tylko auto z logo VW , np. Golf III (nie kombi- bo brzydsze choć bagaznik pojemniejszy!) można wybierać i przebierać raczej sprowadzone bo zazwyczaj lepiej wyposażone niż z polskiego salonu, serwisowane i nie te drogi co u nas Drugi typ to VW Passat "przejściówka" (B4) ale tym razem kombi (bo obszerniejszy bagażnik i ładniejszy;-)), w tej cenie można już wyszukać. Chyba,że chcecie sie wyróżnić no a to już jest obszerniejszy temat, np. "cytryna" (2CV) niezawodny i zmieścicie tam przysłowiowego konia z kopytami |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
Kaz van der Wroc pisze: Może będę monotematyczny ale w takim przypadku tylko auto z logo VW , np. Golf III (nie kombi- bo brzydsze choć bagaznik pojemniejszy!) można wybierać i przebierać raczej sprowadzone bo zazwyczaj lepiej wyposażone niż z polskiego salonu, serwisowane i nie te drogi co u nas
Drugi typ to VW Passat "przejściówka" (B4) ale tym razem kombi (bo obszerniejszy bagażnik i ładniejszy;-)), w tej cenie można już wyszukać. Chyba,że chcecie sie wyróżnić no a to już jest obszerniejszy temat, np. "cytryna" (2CV) niezawodny i zmieścicie tam przysłowiowego konia z kopytami Wszystko sie zgadza tylko nie wymaganie co do rocznika. Ja tez odpuscilem Seata Cordobe Vario z 2001-2 na rzecz A3 1,9TDI z 98 roku. Co firma to firma i czasem warto kupic starsze. Golf III byl niestety tylko 99 roku ale o ten jeden rok moznaby te swoje wymagania obnizyc, ale ja bym wolal kombi- nie wiem czy brzydszy ale na pewno wiecej sie miesci. Z passatem B4 to juz bedzie duzo gorzej jesli chodzi o rocznik. |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
Kaz van der Wroc pisze: Może będę monotematyczny ale w takim przypadku tylko auto z logo VW , np. Golf III (nie kombi- bo brzydsze choć bagaznik pojemniejszy!) można wybierać i przebierać raczej sprowadzone bo zazwyczaj lepiej wyposażone niż z polskiego salonu, serwisowane i nie te drogi co u nas
Drugi typ to VW Passat "przejściówka" (B4) ale tym razem kombi (bo obszerniejszy bagażnik i ładniejszy;-)), w tej cenie można już wyszukać. Chyba,że chcecie sie wyróżnić no a to już jest obszerniejszy temat, np. "cytryna" (2CV) niezawodny i zmieścicie tam przysłowiowego konia z kopytami Golfy III robili do 97a IV juz duzo drozsze sa. Zawsze mi sie Golfy podobały ale chyba mnie nie stac. Z B4 jest ta sama historia. Musiałbym brać starszego. |
Autor: | Kaz van der Wroc [ pt mar 30, 2007 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
koneser pisze: A czy auto z silnikiem 1.9 jest duzo drozsze w eksploatacji niz powiedzmy 1.4? Spalanie, opłaty.
Generalnie benzyna jest prostsza w obsłudze. Odnośnie opłacalności to zależy ile auto przejeźdża rocznie, jeżeli sporo np. pow. 30tys. km to lepiej kupić diesla (korzystna róznica w cenie ropy a benzyny). Spalanie diesla ok. 5,2 l/km a benzyny (silnik1,4l) ok. 5-6 l/km. Opłaty zależne są od pojemności silnika. |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
Golfy III kombi byly w produkcji do 1999 roku bo takich szukalem kiedys, natomiast HB tylko do 97 zdarzaly sie z rejestracja w 98 roku. Cena IV na pewno bedzie przekraczac 15 tys zł. Co do utrzymania to przy max. znizkach 60% kwota OC nie jest az tak wielka, dodatkowo by zaoszczedzic pare zł mozna placic OC na Poczcie Polskiej - maja obecnie najtaniej. Cena takiego golfa III kombi z 99 roku na mobile.de w granicach 4 tys euro wiec z oplatami i zarejestrowaniem plus maly przeglad to da kwote ok 20 tys zl. |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Zeby sprowadzic samemu to trzeba miec czas i pieniadze. Jak sie chce kupic na kredyt to moze być problem. |
Autor: | Kaz van der Wroc [ pt mar 30, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
koneser pisze: Kaz van der Wroc pisze: Może będę monotematyczny ale w takim przypadku tylko auto z logo VW , np. Golf III (nie kombi- bo brzydsze choć bagaznik pojemniejszy!) można wybierać i przebierać raczej sprowadzone bo zazwyczaj lepiej wyposażone niż z polskiego salonu, serwisowane i nie te drogi co u nas Drugi typ to VW Passat "przejściówka" (B4) ale tym razem kombi (bo obszerniejszy bagażnik i ładniejszy;-)), w tej cenie można już wyszukać. Chyba,że chcecie sie wyróżnić no a to już jest obszerniejszy temat, np. "cytryna" (2CV) niezawodny i zmieścicie tam przysłowiowego konia z kopytami Golfy III robili do 97a IV juz duzo drozsze sa. Zawsze mi sie Golfy podobały ale chyba mnie nie stac. Z B4 jest ta sama historia. Musiałbym brać starszego. Fakt, w tej sytuacji albo brać Golfa III z "górnej półki", tj. najmłodszy, z najmniejszym przebiegiem, najlepiej wyposażonym--wyszukać super-hiper model albo druga opcja to wyszukać Golfa IV w wersji uboższej a jak na razie to w tym przedziale cenowym (ok. 16-17 tys.zł) są ale modele 3 drzwiowe choć diesel (jako przykład http://moto.allegro.pl/item178683519_wv ... azja_.html);;; choc przepraszam można i znaleźć i ciekwsze oferty ale co kryje się pod maską to jest tajemnica http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2428833 i http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2471943 Możliwość 3. to dać sobie spoko z VW i szukać pośród innych marek Opel, Seat, Skoda (np. Felicia) i wiele innych. |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Kaz van der Wroc pisze: koneser pisze: Kaz van der Wroc pisze: Może będę monotematyczny ale w takim przypadku tylko auto z logo VW , np. Golf III (nie kombi- bo brzydsze choć bagaznik pojemniejszy!) można wybierać i przebierać raczej sprowadzone bo zazwyczaj lepiej wyposażone niż z polskiego salonu, serwisowane i nie te drogi co u nas Drugi typ to VW Passat "przejściówka" (B4) ale tym razem kombi (bo obszerniejszy bagażnik i ładniejszy;-)), w tej cenie można już wyszukać. Chyba,że chcecie sie wyróżnić no a to już jest obszerniejszy temat, np. "cytryna" (2CV) niezawodny i zmieścicie tam przysłowiowego konia z kopytami Golfy III robili do 97a IV juz duzo drozsze sa. Zawsze mi sie Golfy podobały ale chyba mnie nie stac. Z B4 jest ta sama historia. Musiałbym brać starszego. Fakt, w tej sytuacji albo brać Golfa III z "górnej półki", tj. najmłodszy, z najmniejszym przebiegiem, najlepiej wyposażonym--wyszukać super-hiper model albo druga opcja to wyszukać Golfa IV w wersji uboższej a jak na razie to w tym przedziale cenowym (ok. 16-17 tys.zł) są ale modele 3 drzwiowe choć diesel (jako przykład http://moto.allegro.pl/item178683519_wv ... azja_.html) Możliwość 3. to dać sobie spoko z VW i szukać pośród innych marek Opel, Seat, Skoda (np. Felicia) i wiele innych. Tylko dla mnie SDI to tak jakby kupic sobie 1,9D. Mialem 1,9D megane i teraz audi 1,9TDI (jesli mowa o dieslach, wczesniej nie wiedziec czemu same benzyny) no i jest dla mnie ogrooooomna roznica, wiec chyba juz lepiej super hiper III niz uboga IV SDI. Zawsze mozna komus zlecic sprowadzenie takiego auta. Co do kredytu to sie nie udzielam bo zawsze bralem za gotowke, ale obecnie kazdy komis proponuje kredyty. Przyklad: http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... acbec4db53 |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
A macie jakies doswiadczenia z Fabia? |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
koneser pisze: A macie jakies doswiadczenia z Fabia?
Dobre autka, jezdza Fabiami obecnie w Jelfie i nie narzekaja. Silniki 1,9TDI 110KM, ale bede sie upieral przy kombi. Z tym ze za 15-16 tys ciezko bedzie kupic 1,9TDI kombi jedyne co bedzie to benzyna 1,2 MPI w HB wiec wolalbym GOLFA III 1,9TDI kombi z 99 roku. |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Skoda ma gorsza blache w porownaniu z VW. Wkoncu w czyms musi sie roznic skoro VW Passat jest drozszy od Skody Octavii. Mowie o nowych autach. |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
CAL-PER pisze: koneser pisze: A macie jakies doswiadczenia z Fabia? Dobre autka, jezdza Fabiami obecnie w Jelfie i nie narzekaja. Silniki 1,9TDI 110KM, ale bede sie upieral przy kombi. Z tym ze za 15-16 tys ciezko bedzie kupic 1,9TDI kombi jedyne co bedzie to benzyna 1,2 MPI w HB wiec wolalbym GOLFA III 1,9TDI kombi z 99 roku. Normalnie piszesz chyba za pomocą Enigmy Kompletnie nie wiem co oznaczają te wszytkie TCIPI |
Autor: | koneser [ pt mar 30, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Widze ze masz zaciąg do poteznych silników. A ja jeżdze głownie po miescie i raczej nie przekraczam dozwolonych predkosci - wiec silnik 1.9 to chyba jednak przesada. |
Autor: | CAL-PER [ pt mar 30, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
koneser pisze: Normalnie piszesz chyba za pomocą Enigmy Kompletnie nie wiem co oznaczają te wszytkie TCIPI
TDI wiadomo , a MPI - od wielopunktowego wtrysku to oznaczenie benzyny w Skodzie silnik ma ok 70KM. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |