Jagodno
http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/

Rejestracja samochodu-pilne
http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?f=2&t=6260
Strona 1 z 2

Autor:  G.G.Marquez [ wt mar 13, 2007 8:06 pm ]
Tytuł:  Rejestracja samochodu-pilne

Mam taki problem,
chcemy kupić jako osoba fizyczna, nie na firmę, samochód,
który jest zarejestrowany
jako ciężarowy (nie - ciezarowo-osobowy!). Czy ktoś mógłby mi
napisać z jakimi kosztami to się wiąże i co dokładnie musimy wiedzeć?

Potrzebuję pilnie informacji.

Pozdrawiam

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: Rejestracja samochodu-pilne

G.G.Marquez pisze:
Mam taki problem,
chcemy kupić jako osoba fizyczna, nie na firmę, samochód,
który jest zarejestrowany
jako ciężarowy (nie - ciezarowo-osobowy!). Czy ktoś mógłby mi
napisać z jakimi kosztami to się wiąże i co dokładnie musimy wiedzeć?


z kosztami czego? zakupu czy ew.późniejszego przerejestrowania na osobowy?

jeżeli pytasz o koszty zakupu to:
1.jeżeli kupujesz od firmy, to nie spisujesz umowy tylko firma wystawia Ci fakturę VAT. Na fakturze musi być nr rejestracyjny samochodu a najlepiej w ogóle jak najwięcej danych - oprócz rejestracji nr nadwozia, podwozia, marka typ itp. Warto wiedzieć że na fakturze nie może być żadnych poprawek!!! W takiej sytuacji nie płacisz podatku PCC tylko z fakturą idziesz od razu do UM i rejestrujesz

2.jeżeli kupujesz od osoby fizycznej, to normalnie spisujesz umowę i nie ma znaczenia czy to jest osobówka czy ciężarowy i płacisz od tego 2% PCC

m.

Autor:  jelonek [ wt mar 13, 2007 8:39 pm ]
Tytuł: 

Tylko w dowodzie bedzie wbite "samochód cieżarowy" a za taki firmy ubezpieczeniowe liczą sobie wyższe stawki.
Warto więc byłoby go przerejestrowac na osobowy

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 8:44 pm ]
Tytuł: 

A co to za auto? Kiedyś osobówki "z kratką" (jeśli o taki Ci chodzi) rejestrowane były jako ciężarowe. Miałem służbowego golfa z kratką za tylnym siedzeniem i był tak właśnie zarejestrowany.
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować. Najpierw badania w stacji diagnostycznej (uprawnionej do zmiany homologacji!!!), przegląd, oczywiście przeróbka na osobówkę, jeśli potrzebna -musisz mieć pasy bezp. na wszystich miejscach, zagłówki, itp.
Koszt badania, to chyba poniżej 500.

Pozostawiając takie auto jako ciężarowe narażasz się na różne niedogodności. Na przykład dotyczą go przepisy ruchu drogowego dotyczące ciężarówek, albo mogą Cię nie przepuścić przez granicę dla aut osobowych (sam to przerobiłem). Często upierdliwi gliniarze, nie wspominając o Straży Miejskiej czepiają się tego

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 8:45 pm ]
Tytuł: 

jelonek pisze:
Tylko w dowodzie bedzie wbite "samochód cieżarowy" a za taki firmy ubezpieczeniowe liczą sobie wyższe stawki.
Warto więc byłoby go przerejestrowac na osobowy


Chyba jednak nie panie Błażej. Stawki zależą od typu pojazdu a nie od tego jak jest zarejestrowany, generalnie OC zależy od pojemności silnika a AC od wartości. Ale tu sie nie bede upierał bo nie wiem na pewno.

Warto to sprawdzić, o ile koszt przerejestrowania nie jest duży, to już koszt żeby samochód przerobić z powrotem na osobówkę może być spory.

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 8:48 pm ]
Tytuł: 

mirek pisze:
Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

ale jeśli chcesz przerobić na osobowy. Wtedy trzeba. Kratkę tak czy siak można sobie zostawić

Autor:  jelonek [ wt mar 13, 2007 8:52 pm ]
Tytuł: 

mirek pisze:
jelonek pisze:
Tylko w dowodzie bedzie wbite "samochód cieżarowy" a za taki firmy ubezpieczeniowe liczą sobie wyższe stawki.
Warto więc byłoby go przerejestrowac na osobowy


Chyba jednak nie panie Błażej. Stawki zależą od typu pojazdu a nie od tego jak jest zarejestrowany, generalnie OC zależy od pojemności silnika a AC od wartości. Ale tu sie nie bede upierał bo nie wiem na pewno.

Warto to sprawdzić, o ile koszt przerejestrowania nie jest duży, to już koszt żeby samochód przerobić z powrotem na osobówkę może być spory.


Nie jestem specem od ubezpieczen ale na 98 procent gdy miałem samochód kupiony na firmę (z homologacja ciężarową) PZU doliczało mi za to, że to cieżarówka

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 8:55 pm ]
Tytuł: 

Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

ale jeśli chcesz przerobić na osobowy. Wtedy trzeba. Kratkę tak czy siak można sobie zostawić


To oczywiste. Dodam, że jedyny sensowny powód dla którego to się robi, to ze ten samochód najprawdopodobniej jest zarejestrowany na mniej niż 5 osób i jak chcesz wozić piątkę to nie masz wyjścia. Stawki ubezp. nawet jeśli są wyższe jak pisał Błażej to chyba nie na tyle żeby się zwrócił koszt przeróbki

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 9:03 pm ]
Tytuł: 

mirek pisze:
Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

ale jeśli chcesz przerobić na osobowy. Wtedy trzeba. Kratkę tak czy siak można sobie zostawić


To oczywiste. Dodam, że jedyny sensowny powód dla którego to się robi, to ze ten samochód najprawdopodobniej jest zarejestrowany na mniej niż 5 osób i jak chcesz wozić piątkę to nie masz wyjścia. Stawki ubezp. nawet jeśli są wyższe jak pisał Błażej to chyba nie na tyle żeby się zwrócił koszt przeróbki

jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .

Autor:  jelonek [ wt mar 13, 2007 9:05 pm ]
Tytuł: 

Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

ale jeśli chcesz przerobić na osobowy. Wtedy trzeba. Kratkę tak czy siak można sobie zostawić


To oczywiste. Dodam, że jedyny sensowny powód dla którego to się robi, to ze ten samochód najprawdopodobniej jest zarejestrowany na mniej niż 5 osób i jak chcesz wozić piątkę to nie masz wyjścia. Stawki ubezp. nawet jeśli są wyższe jak pisał Błażej to chyba nie na tyle żeby się zwrócił koszt przeróbki

jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .

Musiałes im podpaść. Ja nigdy z tym nie miałem problemów :)

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 9:07 pm ]
Tytuł: 

Koti pisze:
jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .


to se ne vrati :-)

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 9:07 pm ]
Tytuł: 

jelonek pisze:
Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
Trzeba takie auto po zakupie przerejestrować.


nie trzeba, możesz jako soba prywatna jezdzic z kratką i nikomu nic do tego

ale jeśli chcesz przerobić na osobowy. Wtedy trzeba. Kratkę tak czy siak można sobie zostawić


To oczywiste. Dodam, że jedyny sensowny powód dla którego to się robi, to ze ten samochód najprawdopodobniej jest zarejestrowany na mniej niż 5 osób i jak chcesz wozić piątkę to nie masz wyjścia. Stawki ubezp. nawet jeśli są wyższe jak pisał Błażej to chyba nie na tyle żeby się zwrócił koszt przeróbki

jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .

Musiałes im podpaść. Ja nigdy z tym nie miałem problemów :)

spokojnie jechałem po browary. Ale to już dawno temu. Jeszcze chciało mi się :)

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 9:08 pm ]
Tytuł: 

mirek pisze:
Koti pisze:
jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .


to se ne vrati :-)

znieśli podział na osobowe i ciężarowe? Eeeee

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 9:10 pm ]
Tytuł: 

Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .


to se ne vrati :-)

znieśli podział na osobowe i ciężarowe? Eeeee


Nie znieśli ale już sie nie czepiają. Fakt, ze pare lat temu jakiś nadgoriwy urzędas zrobił raban, tv miało niusa a celnicy się czepiali

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 9:12 pm ]
Tytuł: 

mirek pisze:
Koti pisze:
mirek pisze:
Koti pisze:
jak mnie nie wpuścili golfem IV na przejściu dla osobówek do Czech, to odkryłem następny :) .


to se ne vrati :-)

znieśli podział na osobowe i ciężarowe? Eeeee


Nie znieśli ale już sie nie czepiają. Fakt, ze pare lat temu jakiś nadgoriwy urzędas zrobił raban, tv miało niusa a celnicy się czepiali

qrcze, nie widziałem żadnych kamer :-D

Autor:  G.G.Marquez [ wt mar 13, 2007 9:14 pm ]
Tytuł: 

problem w tym, ze jest to auto dwuosobowe (brak tylnej kanapy)
czy koszty rejestracji na osobe fizyczne bez przerobek roznia sie
od rejestracji zwyklego auta osobowego?
czy przerobienie pozniej na osobowy wiaze sie z koniecznoscia
wymiany dowodu rejestracyjnego itd.?
(oczywiscie nie biore pod uwage kosztów zmiany homologacji).

Autor:  Koti [ wt mar 13, 2007 9:18 pm ]
Tytuł: 

G.G.Marquez pisze:
problem w tym, ze jest to auto dwuosobowe (brak tylnej kanapy)
czy koszty rejestracji na osobe fizyczne bez przerobek roznia sie
od rejestracji zwyklego auta osobowego?
czy przerobienie pozniej na osobowy wiaze sie z koniecznoscia
wymiany dowodu rejestracyjnego itd.?
(oczywiscie nie biore pod uwage kosztów zmiany homologacji).


trochę lipa. Sama rejestracja to chyba podobny koszt. Przeróbka na osobówkę równa się wymianie dowodu, homologacji i montowania wszytkich elementów, które ma fabryczna taka osobówka (na przykład jeśli trzeba to nawet trzy zagłówki)

Autor:  mirek [ wt mar 13, 2007 9:19 pm ]
Tytuł: 

G.G.Marquez pisze:
problem w tym, ze jest to auto dwuosobowe (brak tylnej kanapy)
czy koszty rejestracji na osobe fizyczne bez przerobek roznia sie
od rejestracji zwyklego auta osobowego?


tak, są niższe bo nie płacisz PCC (jeśli masz na auto f-re VAT)

G.G.Marquez pisze:
czy przerobienie pozniej na osobowy wiaze sie z koniecznoscia wymiany dowodu rejestracyjnego itd.?


tak choćby dlatego że bedzie "osobowe" a nie "ciężarowe". Musisz też zrobić specjalne badanie techniczne już po przeróbce które jest droższe, chyba ze 4 stówy jak pisał Koti

G.G.Marquez pisze:
(oczywiscie nie biore pod uwage kosztów zmiany homologacji).


a powinieneś, bo opróćz kanapy pasy, napinacze, pewnie boczne szyby i cholera wie co jeszcze. To będzie tak naprawdę największy koszt tej zabawy. Aha: sprawdź czy te części są w ogóle dostępne

Autor:  G.G.Marquez [ wt mar 13, 2007 9:24 pm ]
Tytuł: 

Planujemy kupic, jezdzic bez przerabiania "ciezarowka",
a ewentualnie pozniej pomyslec o przerabianiu na osobowy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/