Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest czw gru 26, 2024 4:40 am

Strefa czasowa UTC+2godz.

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: pt wrz 15, 2006 10:00 pm 
Awatar użytkownika

Mieszkaniec osiedla: Tak
Przyjmijny teoretyczne rozważanie, istnieje potrzeba ogrzania pomieszczenia o pow. ok. 30m2. Z tego co wiem to do dyspozycji są dwa popularne sposoby ogrzania (odpada piec węglowy, naftowy zibro kamin, piec kumulacyjny) grzejnikiem konwekcyjnym lub olejowym.
W markecie odradzono mi kupno grzejnika konwektorowego bo ma duże zużycie energi 1:1 ile pobierze od razu odda, a polecono grzejnik olejowy, który nagrzeje zawarty w grzejniku olej i ciepło będzie oddawane z opóżnieniem.>> osobiście nie przekonuje mnie ta teoria, ale widocznie nie znam się.
No i mam dylemat co wybrać. Ceny tych grzejników są w porównywalnej cenie. Myślę, że musi być jakaś zasadnicza róznica miedzy nimi.
Czy dokonywaliście kiedyś takich wyborów... .

PostZamieszczono: pt wrz 15, 2006 10:22 pm 
Awatar użytkownika

Kaz van der Wroc pisze:

W markecie odradzono mi kupno grzejnika konwektorowego bo ma duże zużycie energi 1:1 ile pobierze od razu odda, a polecono grzejnik olejowy, który nagrzeje zawarty w grzejniku olej i ciepło będzie oddawane z opóżnieniem.>> osobiście nie przekonuje mnie ta teoria, ale widocznie nie znam się.

Hm, na grzejnikach się nie znam ale to co Ci w sklepie powiedzieli faktycznie brzmi bzdurnie. Jeśli coś oddaje ciepło z opóźnieniem to nie znaczy, że zużywa energii mniej.