Jagodno http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/ |
|
ram 512 sprzedam http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?f=2&t=4094 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | tymon [ wt mar 14, 2006 2:53 pm ] |
Tytuł: | ram 512 sprzedam |
mam do sprzedania nowa, nieuzywana pamiec ram do laptopa 512 sodimm ddr 333 mhz wczoraj kupiona ale okazalo sie, ze moj komp nie obsluguje 333 tylko 266 mhz. w proline nie moge juz zwrocic pamieci ani wymienic, bo tych 266 mhz juz nie produkuja. kosztowala 159 zl, sprzedam za 130 |
Autor: | Lukash [ wt mar 14, 2006 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
Ale przeciez przez tydzień może oddać beż zadnego ale. Muszą przyjąć. Paragon masz? |
Autor: | SARR [ wt mar 14, 2006 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
lukash pisze: Ale przeciez przez tydzień może oddać beż zadnego ale. Muszą przyjąć.
Chyba nawet 10 dni. Unia Europejska nakazuje. |
Autor: | orson [ wt mar 14, 2006 3:22 pm ] |
Tytuł: | |
SARR pisze: lukash pisze: Ale przeciez przez tydzień może oddać beż zadnego ale. Muszą przyjąć. Chyba nawet 10 dni. Unia Europejska nakazuje. Chyba jednak nie musza. Jakbys kupil przez internet to co innego. |
Autor: | tymon [ wt mar 14, 2006 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
gosc powiedzial ze nie przyjmie i juz. jedynie wymiana wchodzi w gre. nie wiedzialem za bardzo na jakie przepisy sie powolac. mam adres wlasciciela i powiedizlaem, ze upomne sie o ten zwrot strasznie niemile palanty w tym proline. dzisiaj to rozumiem, ze ich zdenerwowalem ale wczorja przy kupnie tez tylko burczeli. a wiecie na jaki przepis sie powolac ws. tego zwrotu i czym ew nmozna zagrozic takiemu sprzedawcy? |
Autor: | Lukash [ wt mar 14, 2006 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
Jesteś niezadowolony z towaru i masz prawo go zwrócić (Prawo konsumenckie). W UE obowiązuje tydzień. Jak się uprze to poinformuj go, że założysz sprawę w sądzie. Mogę polecić radcę prawnego - nie takie rzeczy wygrywał. Tak na marginesie - autentyk - raz ktoś kupil majtasy, które pękły przy zakladaniu. Sprzedawca nie chciał ich przyjąć z tłumaczeniem, że towar był wadliwy, żartował, że za dużo się je. Sprzedawca sprawę przegrał i koszta procesu płacił. |
Autor: | ZaTo [ wt mar 14, 2006 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
Już odpowiedziałem Tymonowi na priv. Tu napiszę tylko, bardzo się ograniczając, żeby nie zrobić z tego wykładu, że sprzedawca nie ma prawnego obowiązku przyjąć zwrot towaru kupionego w sklepie. Sarr’ss piszesz o 10 dniach (tak dobrze jest tylko w Polsce, UE w swojej dyrektywie ma 7 dniowy termin) na dokonanie zwrotu jest możliwa gdy sprzedaż odbyła się poza siedzibą przedsiębiorcy lub przy tak zwanych sprzedażach na odległość |
Autor: | krustyna [ wt mar 14, 2006 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
[quote]strasznie niemile palanty w tym proline. dzisiaj to rozumiem, ze ich zdenerwowalem [/quote] a co konkretnie zrobiles? |
Autor: | ZaTo [ wt mar 14, 2006 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
lukash pisze: Rękojmia. ![]() Ustwa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zm. KC stanowi lex specialis w stosunku do uregulowań KC o umowie sprzedaży (art. 535 i nast.) W związku z tym w zakresie uregulowanym w ustawie nie stosuje się przepisów KC dotyczących ochrony kupującego wynikającej z rękojmi i gwarancji. |
Autor: | Lukash [ wt mar 14, 2006 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
No tak z rękojmią może być problem, bo towar nie jest wadliwy. Pozostaje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, ale jak pisze Marcin to występuje tylko w szczególnych sytuacjach. znalazłem tak na szybko: "Prawo odstąpienia od umowy przez konsumenta może nastąpić tylko w szczególnych warunkach. Pokutuje jeszcze u nas przeświadczenie, że klient może w każdej sytuacji rozwiązać umowę kupna- sprzedaży i zwrócić zakupiony towar. Z tego typu sytuacjami spotykamy się nieomal codziennie. Konsument po dwóch, trzech dniach dochodzi do wniosku, że zakupiony towar nie pasuje mu z różnych względów, np. .ma nie pasującą do mieszkania kolorystykę, inne wymiary lub po prostu przestał mu się podobać. Niestety takiego prawa konsument już nie posiada. Prawo do zwrotu towaru ( bez wad) wynikało z uchwały nr 71 Rady Ministrów z 13 czerwca 1983r w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego ( MP. Nr 21, poz.118), która została już wiele lat temu uchylona. Tym samym brak jest instrumentu prawnego, który zmuszałby sklep do przyjęcia towaru be wad i zwrócenia klientowi pieniędzy lub wymienienia go na inny. W niektórych marketach wprowadzono prawo do wymiany towaru wewnętrznymi regulaminami i jest to miły gesty w stosunku do klientów. Kiedy zatem konsument może zwrócić zakupiony towar ( bez wad). Takie sytuacje reguluje ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000r, nr 22, poz.271 z. późn. zm. ). Konsument ma prawo do rozwiązania umowy kupna - sprzedaży w terminie 10 dni od jej zawarcia ( w niektórych przypadkach od spełnienia świadczenia), w przypadkach gdy do zawarcia umowy doszło poza lokalem przedsiębiorstwa ( np. umowy zawarte w domu z akwizytorem, umowy zawarte na różnorodnych pokazach). Termin taki obowiązuje także przy zawieraniu umów na odległość ( np. przy zamawianiu towaru poprzez internet, telefonicznie, faxem jak i poprzez ogłoszenia prasowe)." |
Autor: | ZaTo [ wt mar 14, 2006 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
Krótko mówiąc, jeżeli Twój nowy ram nie ma wady fizycznej, prawnej lub rzecz została wydana w stanie niezupełnym ( ![]() ![]() p.s. a jakiej firmy jest to ram ![]() |
Autor: | tymon [ wt mar 14, 2006 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
jakis no name ale to ponoc nie ma wiekszego znaczenia w ramach |
Autor: | jc [ wt mar 14, 2006 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
RAM powinien śmigać. Gorzej by było gdybyś kupił 266 do kompa który wymaga 333, wtedy by nie działało. Na odwrót masz, że tak powiem, zapas. U mnie w kompie też mam pamięci 333 chociaż system śmiga na 266. A co do Proline to się zgadzam co do jakości obsługi. Są tani i to wszystko co można o nich dobrego powiedzieć (no może jeszcze duży wybór towaru od ręki mają). |
Autor: | tymon [ wt mar 14, 2006 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
no nie chodzi w moim kompie |
Autor: | wm [ wt mar 14, 2006 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
tymon pisze: gosc powiedzial ze nie przyjmie i juz. jedynie wymiana wchodzi w gre.
nie wiedzialem za bardzo na jakie przepisy sie powolac. mam adres wlasciciela i powiedizlaem, ze upomne sie o ten zwrot strasznie niemile palanty w tym proline. dzisiaj to rozumiem, ze ich zdenerwowalem ale wczorja przy kupnie tez tylko burczeli. Nie używam tej firmy ale wg wrocławskiej liście dyskusyjnej to u nich norma. Czy to nie można przed zakupem sprawdzić co w necie piszczy? ![]() http://groups.google.pl/groups/search?h ... t_s=Szukaj |
Autor: | jc [ wt mar 14, 2006 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
tymon pisze: no nie chodzi w moim kompie
Może coś z ustawieniami w biosie? |
Autor: | wm [ wt mar 14, 2006 6:45 pm ] |
Tytuł: | |
jc pisze: RAM powinien śmigać. Gorzej by było gdybyś kupił 266 do kompa który wymaga 333, wtedy by nie działało. Na odwrót masz, że tak powiem, zapas. U mnie w kompie też mam pamięci 333 chociaż system śmiga na 266. A co do Proline to się zgadzam co do jakości obsługi. Są tani i to wszystko co można o nich dobrego powiedzieć (no może jeszcze duży wybór towaru od ręki mają).
Pamięć jest opisywana nie tylko szybkością ale kilkoma innymi parametrami. W przypadku zwykłego komputera można dopasować te parametry w biosie i zwykle działa. Bios-y laptopów raczej nie mają takich możliwości. Dlatego dobrze jest kupować pamięć o której wiadomo, że na pewno będzia działała w konkretnym laptopie, dotyczy to zwłaszcza sprzętu firmowego i wyższej klasy... |
Autor: | SARR [ wt mar 14, 2006 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin Zatorski pisze: Już odpowiedziałem Tymonowi na priv. Tu napiszę tylko, bardzo się ograniczając, żeby nie zrobić z tego wykładu, że sprzedawca nie ma prawnego obowiązku przyjąć zwrot towaru kupionego w sklepie.
Sarr’ss piszesz o 10 dniach (tak dobrze jest tylko w Polsce, UE w swojej dyrektywie ma 7 dniowy termin) na dokonanie zwrotu jest możliwa gdy sprzedaż odbyła się poza siedzibą przedsiębiorcy lub przy tak zwanych sprzedażach na odległość No cos mi dzwonilo te 10 dni tylko nie wiedzialem ze chodzi o zakup poza siedziba firmy. Tymon przeciez juz na forum CPR lecialy epitety na ProLine ... szczerze nie polecam tej firm. |
Autor: | tymon [ wt mar 14, 2006 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
final byl taki, ze napislaem maila do szefa proline. odpisal: prosze powiedizec temu sprzedawcy zeby sie nie osmieszal i zwrocil panu pieniadze. jak tam pojechalem to gosc nie mogl na mnie patrzec, musial dostac zjebke od szefa. jak mi wydawal pieniadze to mu sie rece trzesly i ani slowem sie nei odezwal. chyba mnie nienawidzi. bedzie mial dzisiaj ciezki wieczor. szczerze mowiac lubie takie akcje. dowalic palantowi ![]() a w kompie siedzi kingston kupiony u sympatycznego goscia z age. zostal nawet 15 min po 18 zeby skonczyc testowac ram. ![]() |
Autor: | Lukash [ wt mar 14, 2006 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |