Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest pn gru 23, 2024 1:08 am

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: wt cze 03, 2014 12:31 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 16, 2008 3:48 pm
Posty: 22
Mieszkaniec osiedla: Tak
Witam

Mój tato nie jest mieszkańcem osiedla, w przeciwieństwie do mnie, ma za to ciekawe auto do sprzedania. Szczegóły poniżej.

Oferuję do sprzedaży BMW serii 02 E10 / 114 z czerwca 1972r. Samochód jest w stanie kolekcjonerskim, zarejestrowany na białe tablice i ubezpieczony w Polsce. 

Firma BMW w latach 1967 – 1977 produkowała zgrabne trzy bryłowe auta, które miały czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1766 cm3 i mocy 90 PS. Ponieważ było to nadwozie dwudrzwiowe, to w oznaczeniu modelu była liczba 1802. Wówczas jeszcze nie było mody na czarne plastiki, więc w aucie jest sporo chromów, które dodają mu elegancji. 
Deska jest czytelna i funkcjonalna, a trójramienna kierownica, praktyczna. W środku wygodnie mogą podróżować cztery osoby, do tego pojemny bagażnik, a pod przednią maską jest silnik, który poprzez czterobiegową skrzynię napędza tylną oś. Czyli to jest męskie auto.
Puszczając gwałtowanie sprzęgło można wymusić poślizg tylnych kół i efektownie zarzucać tyłem. Auto jeździ z prędkością maksymalną 165 km/godz. Setka pojawia się już po 11.8-u sekundach. Mieszankę paliwowo-powietrzną dostarcza jedno gardzielowy gaźnik Solex 38 PDSI. Auto pali od 8 do 10 litrów benzyny na 100 km. Przy pojemności zbiornika 55 litrów nie ma potrzeba zbyt często zaglądać na stacje benzynową. 

Podparcie wału korbowego na pięciu łożyskach bardzo dobrze wpływa na trwałość silnika. Sam silnik jest bardzo elastyczny i żwawy a jednocześnie bardzo wytrzymały i prosty w budowie - blok takiego silnika używany był jeszcze w latach osiemdziesiątych do budowy silników samochodów formuły F1 /np. Benetton/, gdzie wyciągano z niego 1300PS /http://www.bmwklubmazowsze.pl/silnik-m10-i-jego-wariacje-m12-13-m12-7-t419.html/ Daje wiele radości z jazdy. O hamowanie dbają tarcze z przodu i bębny z tyłu oraz pompa hamulcowa ze wspomaganiem. 

Przez cały okres produkcji z bramy fabryki wyjechało około 83 000 sztuk tego modelu, z czego do dzisiejszych czasów dotrwało ich niewiele. Auto jest wdzięczne w odbudowie ponieważ jest duży wybór części, zarówno blacharskich,jak i mechanicznych.Jeszcze wymiary: długość/szerokość/wysokość: 4,23/1,59/1,37 m.Rozstaw osi: 2,55 m. 

Prezentowane auto na przełomie XX i XXI wieku przeszło kompleksowy i długotrwały, bo kilkuletni, solidny remont. Zostało rozebrane do ostatniej śruby, wszystkie części zostały zweryfikowane i naprawione lub, co działo się częściej, zostały zakupione nowe u znanego śląskiego dealera tej marki. Została zrobiona blacharka, konserwacja i lakierowanie, remont kapitalny silnika, skrzyni biegów, tylnego mostu, kompleksowo hamulce włącznie ze wszystkimi przewodami, sprzęgło, całe zawieszenie i amortyzatory nowe. Nowa podsufitka, a nawet lampka oświetlenia wnętrza. Tapicerka czysta, bez przetarć i plam, wymienione gąbki fotela kierowcy i naprawione małe pęknięcie poszycia. Wnętrze zostało, na całej podłodze dodatkowo wyciszone specjalnym, grubym filcem. W bagażniku wymienione elementy tapicerskie i gumowe. Odnowiona instalacja elektryczna. Zamontowałem dodatkowo nowe, oryginalne prawe lusterko, nieodzowne w dzisiejszym ruchu. Z remontu auta mam kilkadziesiąt zdjęć, niestety, jeszcze nie w wersji elektronicznej, tylko na zwykłym papierze fotograficznym. Następnie auto zostało odstawione na ok. 10 lat do garażu, odpalane co jakiś czas, stało wśród innych zabytków. 
Od lipca ubiegłego roku, po wymianie wszystkich płynów, olejów, filtrów, opon, tłumika tylnego i wykonaniu przeglądu, używam autka dość często, jeżdżąc nim na zloty i dla własnej przyjemności. Wszystkie instrumenty, całość wyposażenia działa. Dodatkowo zamontowałem drugie gniazdo zasilania do nawigacji lub telefonu i jest to jedyna rzecz, której nie było fabrycznie instalowanej. Wszystkie pozostałe są tylko i wyłącznie fabryczne włącznie z oryginalnym, działającym radiem Becker Europa i anteną na lewym przednim słupku. W tym okresie przejechałem zupełnie bezawaryjnie około 4000 km i gwarantuję ,że gdyby zaszła potrzeba jechać nim w dowolne miejsce, to dojadę i wrócę bez stresu. Auto ma typowe jedno pęknięcie deski rozdzielczej, ślad na drzwiach kierowcy od drzwi innego pojazdu na parkingu i parę rys na chromowanej listwie bagażnika. 

Sprzedaż na umowę. Przepraszam,ale gawędziarzom i marzycielom dziękuję, szanujmy swój czas. Szczególnie zainteresowanym mogę wysłać aktualne zdjęcia i zapraszam do Strzelec Opolskich. Zbyszek 601424279.


Załączniki:
$_20-2.jpeg
$_20-2.jpeg [ 101.21 KiB | Przeglądany 3300 razy ]
$_20-1.jpeg
$_20-1.jpeg [ 82.95 KiB | Przeglądany 3300 razy ]
$_20.jpeg
$_20.jpeg [ 100.2 KiB | Przeglądany 3300 razy ]

_________________
.............................
Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz cze 08, 2014 8:52 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 17, 2013 11:43 am
Posty: 186
Lokalizacja: Wagnera 10
Mieszkaniec osiedla: Tak
zajebiste auto!

_________________
Motocykle są wszędzie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob lip 12, 2014 9:59 pm 
Offline

Rejestracja: śr paź 07, 2009 8:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: A6
Mieszkaniec osiedla: Tak
cudo!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group