Jagodno http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/ |
|
PILNE!!! Naprawa auta http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?f=2&t=11642 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Ronaldo [ ndz gru 18, 2011 12:58 pm ] |
Tytuł: | PILNE!!! Naprawa auta |
Polecacie jakis zakład we Wrocławiu lub w okolicach, w których za przystepna cenę można zregenerować turbosprężarkę do auta? |
Autor: | andrewwoj [ ndz gru 18, 2011 5:00 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
A próbowałeś zapytać naprzeciwko naszego przyosiedlowego przystanku MPK? |
Autor: | Ronaldo [ ndz gru 18, 2011 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
oni nie regenerują turbin, tylko pośredniczą w naprawieniu, a takie coś mnie nie interesuje. |
Autor: | cynober [ ndz gru 18, 2011 9:12 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Apropos zakładu na przeciwko przystanku to ich strona www http://www.turbojet.pl/ twierdzi co innego: Cytuj: W przeciwieństwie do konkurencji nie jesteśmy pośrednikiem. Wszystkie turbiny naprawiają tylko nasi technicy - bez odsyłania do innych serwisów, co powoduje,
że cena naprawy jest niższa o koszty pośrednictwa, a także kontakt z serwisem jest dużo łatwiejszy i bezpośredni. |
Autor: | Ronaldo [ pn gru 19, 2011 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Akurat u nich nie chce regenerowac |
Autor: | gracz [ pn gru 19, 2011 11:59 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
dlaczego? |
Autor: | Ronaldo [ wt gru 20, 2011 12:03 am ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Znajomy regenerował i rozpadła sie szybko. |
Autor: | Pieszy [ czw gru 29, 2011 9:52 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Jaskółki znające się co nieco na "tych" sprawach ćwierkają, co by nie regenerować turbosprężarek. Dlaczego? Bo to strata pieniędzy. Już lepiej kupić używaną w dobrym stanie. |
Autor: | funiass [ sob sty 07, 2012 9:36 am ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ? |
Autor: | gracz [ sob sty 07, 2012 1:13 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
najlepszym przyżądem diagnostycznym jest twoja noga ucho i oko auto jest słabsze? turbina ma wycieki oleju? kopci z rury wydechowej na czarno/niebiesko? słychać dziwne dźwięki inne niż zwykle? |
Autor: | funiass [ sob sty 07, 2012 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Generalnie nic takiego nie stwierdziłem, ale przebieg mam już z "3" z przodu i stąd moje zapytanie. |
Autor: | czerwiec [ sob sty 07, 2012 6:30 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
"3" z przodu to tyle co 7/10 letni, normalnie użytkowany diesel z niemiec, czyli tyle co ma 80% sprowadzonych samochodów na naszych drogach (mówię o faktycznym przebiegu a nie tym z licznika)... ja na zapas bym się nie martwił jeśli nie masz objawów typowych dla zakatowanego auta ze świszczącym turbo, poza tym w tych rocznikach auta mają dosyć rozbudowany komputer i ew. usterkę szybko wychwycą przełączając auto w tryb diagnostyczny/awaryjny (zazw. zółta kontrolka silnika + peugeoty odłączają turbo, vw ciągną do 2-3 tyś powyżej odcina turbo)... temat rzeka, poczytaj na forach motoryzacyjnych.pzdr |
Autor: | Pieszy [ pn sty 09, 2012 12:34 am ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
funiass pisze: Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ? Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI). Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało). Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł. |
Autor: | Wybra [ pn sty 09, 2012 10:47 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Pieszy pisze: funiass pisze: Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ? Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI). Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało). Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł. Funiass, zaloguj się na forum A4-klub i w dziale diagnostyka VAG znajdziesz świetny opis (logi statyczne, dynamiczne, a potem ich analiza i diagnozowanie konkretnych usterek - jak chcesz to możesz potem wrzucić logi na forum i znający się na rzeczy przeanalizują je za Ciebie). Oszczędzisz te 100-200 pln na diagnostyce i niepotrzebną wymianę części w warsztacie pana Kazia Wymieniam Co Leci Aż Znajdę Przyczynę. Jak coś to w możemy się umówić w któryś weekend i przelecimy się między węzłami autostrady. Robiłem to u siebie. |
Autor: | Koti [ wt sty 10, 2012 4:11 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Pieszy pisze: funiass pisze: Czy można sprawdzić stan sprężarki bez jej demontażu ? Np poprzez podłączenie do odpowiedniego urządzenia diagnostycznego ? Można. Najłatwiej chyba idzie z autami grupy VAG. Podpinasz się kompem z odpowiednim softem i jechane na ulicę. Możesz sprawdzić jak pompuje sprężarka, czy działają kierownice (sprężarki ze zmienną geometrią) itp. W ten sposób możesz sprawdzić nie tylko sprężarkę, ale np. korekty na pompowtryskiwaczach (TDI). Jest tylko jeden problem - to, że taki test wyjdzie prima nie oznacza, że po miesiącu turbo się nie wysra. Ja tak miałem. Olej poszedł przez zimną stronę do kolektora ssącego i silnik dostał "choroby wściekłych diesli" (to nie moje auto, ale tak to wyglądało). Takie sprawdzenie to koszt 100-200zł. dawno temu jeździłem Golfem 4 TDI, zaraz po 100 000 przebiegu zaczęły się problemy. Czasami przy przyspieszaniu nagle moc padała. Stawałem, gasiłem i zapalałem - wyłączał się tryb awaryjny i normalnie jechał, aż do następnego razu.W serwisie nic nie widzieli na komputerze. Dopiero kiedy przyjechałem na takiej "padniętej mocy" bez gaszenia komputer pokazał padniętą turbinę |
Autor: | czerwiec [ wt sty 10, 2012 5:29 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
pewnie zapiekły się "kierownice"... miałem tak w TDI przy przebiegu 87kkm. przyczyną był tzw. "PSJ" trochę mój (kupiłem przy 83kkm) i przede wszystkim poprzedniego właściciela |
Autor: | Wybra [ wt sty 10, 2012 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
W silnikach TDI czasami powodem wchodzenia silnika w tryb awaryjny i odcięcia turbiny może być za mało dynamiczna jazda. Wtedy syfy powodują zapiekanie się kierownic. Prostym sposobem na wywalenie tego syfu z turbiny jest przejechanie się kilka razy bardzo dynamicznie z gazem w podłodze w pełnym zakresie obrotów na kolejnych biegach. Dzieki temu oszczędziłem ładnych kilka stówek |
Autor: | Koti [ śr sty 11, 2012 7:07 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
chyba nie chcesz zasugerować mi szybkiej jazdy... |
Autor: | Wybra [ śr sty 11, 2012 11:15 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
Nie napisałem szybko, ale dynamicznie. Jeżeli kierownice nie są jeszcze mocno zapieczone, to jest to sposób na pozbycie się problemu. |
Autor: | Koti [ czw sty 12, 2012 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: PILNE!!! Naprawa auta |
wybra, nie dawaj mi takich rad. Ja wiem jak się jeździ, ropniakiem też, jak ja jeździłem dieslem, to na chleb mówiłeś bep a na mrówkę ptipti . A na auto brum brum Chciałem tylko pokazać, że nie zawsze komputer rejestruje wszystkie błędy, a sprężarki niestety lubią niekiedy nawalić. I to nie tak znowu rzadko. Turbiny wytrzymujące 300 000 kilometrów to moim zdaniem chlubne wyjątki |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |