Jagodno http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/ |
|
ARCHICOM http://forum.vivaldiego.wroclaw.pl/viewtopic.php?f=2&t=10379 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Krzysztof Sobera [ pt wrz 03, 2010 9:30 am ] |
Tytuł: | ARCHICOM |
http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/5 ... ,id,t.html |
Autor: | Wybra [ pt wrz 03, 2010 10:11 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Początek - "Emilia J. była zatrudniona..." Koniec - "Emilia K. ciągle jest..." Nie dopisali, że... personalia zostały zmienione |
Autor: | PaulaN [ pt wrz 03, 2010 10:24 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
to pewnie żeby się nikt nie zorientował o kogo naprawdę chodzi |
Autor: | jakub [ sob wrz 04, 2010 8:41 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Czy to nie ten sam artysta który zrobił nam jabłko z dwoma robakami ? http://www.wiadomosci24.pl/artykul/wroc ... -narzedzia" target="_blank Cytuj: Parowóz Ty2-1035 z Jaworzyny Śląskiej jest zabytkiem techniki i spełnia wszelkie kryteria wg ustawy o ochronie zabytków, co potwierdza Miejski Konserwator Zabytków we Wrocławiu. W jaworzynie Śląskiej parowóz został zniszczony.
Są świadkowie i zdjęcia z akcji niszczenia parowozu. http://www.parowozycompl.fora.pl/jaworz ... 5,376.html" target="_blank Mało tego są informacje pochodzące ze stanów PKP S.A. że lokomotywa ta była wpisana do rejestru zabytków na mocy decyzji Nr 24/2001 z dnia 18.04.2001 roku. pozycja 63!!! Zatem mamy do czynienia z popełnieniem przestępstwa na podst. art 108 ust.1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. z dnia 17 września 2003 r.). Art. 108. 1. Kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Nastąpiło zniszczenie zabytku, ponieważ parowóz został wypruty z elementów konstrukcyjnych takich jak elementy kotła (płomienice, płomieniówki, ruszta, armatura). Pytanie co z tendrem parowozu? Pójdzie na złom?? Wizja artysty to jedno ale sposób ekspozycji parowozu w ten sposób budzi wiele kontrowersji W taki sposób nie powinno się eksponować zabytków techniki kolejowej. Sprawa już zajął się Wojewódzki Konserwator Zabytków, a w przyszłości może się tym zajmie prokuratura. Zbyt mało jest parowozów w Polsce aby je niszczyć i to za grube pieniądze podatników, bo to Miasto przejęło parowóz za zaległości podatkowe od PKP S.A!!! |
Autor: | wm [ sob wrz 04, 2010 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
No to jest małe nadużycie. Te drugie zdjęcie nie przedstawia parowozu z pomnika. Ten z pomnika stał na bocznicy chyba z 10lat i rdzewiał: To, że miasto odkupiło za długi to bzdura. |
Autor: | jakub [ sob wrz 04, 2010 11:13 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
wm pisze: No to jest małe nadużycie. Te drugie zdjęcie nie przedstawia parowozu z pomnika. Ten z pomnika stał na bocznicy chyba z 10lat i rdzewiał: Nie do końca wiadomo czy przypadkiem kiedyś jeszcze nie mogła ta lokomotywa tak wyglądać: http://www.mmwroclaw.pl/9750/2010/6/12/ ... egory=news" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Ponoć na odnowienie potrzeba było 2 razy więcej niż wyłożył Archicom (w cytowanym fragmencie nie wiadomo co oznacza odnowienie....) http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Kod: Lokomotywa od maja była w Długołęce, gdzie trafiła z Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie. Odnowienie pojazdu kosztowało Archicom 600 tys. zł. Mecenasem rzeźby jest miasto Wrocław. Eksponatów do muzeum techniki jest pod dostatkiem: wm pisze: To, że miasto odkupiło za długi to bzdura. Nie istotne czy za długi czy gotówkę. Fakt, że po lekturze internetu kreśli się ponury scenariusz. PKP trzyma swoje leciwe lokomotywy w parowozowni w Jaworzynie Śląskiej. Pewnego razu postanawia je wyprowadzić za ogrodzenie. Udaje się zatrzymać tabor poza tą jedną Ty2-1035. Za ogrodzeniem jest okradana przez złomiarzy. Zapewne wpisana do rejestru zabytków nie była, bo to mogła być przeszkodą dla PKP aby ją pociąć palnikami na złom. Miasto Wrocław odkupuje zabytkową zdezelowaną lokomotywę. Potem zleca pracownikom i wolontariuszom muzeum kolejnictwa pozbawienie zdezelowanej lokomotywy resztek zbędnego wyposażenia. W ten oto sposób powstaje z zabytkowego pojazdu materiał na dzieło sztuki...brrr... Coś jakby analogicznie z tą sytuacją: http://olawa.naszemiasto.pl/artykul/508 ... ,id,t.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank |
Autor: | wm [ ndz wrz 05, 2010 1:12 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
O ile wiem to całość była finansowa z prywatnych funduszy. Nie jestem pewien czy chciałbym by państwo wykładało pieniądze na zardzewiałe lokomotywy mimo, że tak ładnie dymią i sapią. W końcu prawie w każdej wsi można znaleźć domy dwa lub kilka razy starsze od tej lokomotywy a wiele zabytków z XIX, XVIII i wcześniejszych wieków zamienia się w ruiny z braku pieniędzy na ich utrzymanie. Nie mówiąc o tym, że ileś tam setek tysięcy dzieci chodzi głodnych do szkoły a niektóre umierają bo służba zdrowia jest jaka jest... No i jeśli ludzie z forum miłośników parowozów są w 70% za to ja już nie mam żadnych pytań |
Autor: | AdaSz [ ndz wrz 05, 2010 9:32 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Łatwo się pisze o biednych dzieciach i sierocińcach, tyle, że są to różne bajki, różne budżety i nie ma tak, że nie wydam na lokomotywę, a wydam na dom dziecka. Zresztą tutaj jest w ogóle inna sytuacja, a całość imprezy to przecież wyłącznie czysta promocja wszystkich zainteresowanych i nic ponad to... |
Autor: | wm [ pn wrz 06, 2010 11:57 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Budżet państwa jest jeden, jakby go nie dzielić to suma będzie zawsze ta sama. No i naprawdę, nie naśladujmy urzędników państwowych, jeśli jest się za czymś to dobrze byłoby poznać temat. Ten typ parowozu to najliczniej produkowany model w Europie i w Polsce. Zaprojektowany przez Niemców, miał pomóc podbijać Rosję. Jeszcze w 1962 Polska kupiła 220 sztuk w ZSRR. Do dzisiaj w Polsce mamy 54 takie maszyny w dobrym stanie. Reszta trafiła do pieca hutniczego. To nie jest jakaś Mona Liza na kołach. Nawet jeśli by zmarnowano państwowe pieniądze na odbudowę to co dalej z tą lokomotywą? Kto będzie płacił za jej utrzymanie i przeglądy? Do czego można by ją użyć? Do niedawna kursował turystyczny pociąg Wrocław-Jelcz ciągnięty przez parowóz i już nie jeździ. Pies z kulawą nogą nie chciał nim podróżować. |
Autor: | AdaSz [ pn wrz 06, 2010 1:41 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
No właśnie dlatego napisałam, że jedynym celem tego przedsięwzięcia było wypromowanie się tych, których bannery wiszą na płocie dookoła "rzeźby". I swój cel osiągnęli. |
Autor: | jakub [ pn wrz 06, 2010 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
wm pisze: No i naprawdę, nie naśladujmy urzędników państwowych, jeśli jest się za czymś to dobrze byłoby poznać temat. Parowóz Producent, nr. fabr./rok prod. Miejsce postoju Status Ty2-7 Henschel 27284/1944 Chabówka Wrak - oczekuje renowacji, jedyny ex-kondensacyjny Ty2 w Polsce Ty2-14 Henschel 26974/1942 Kartuzy - stacja Pomnik Ty2-16 Henschel 26844/1942 Stalowa Wola Rozwadów - lokomotywownia Pomnik Ty2-18 Henschel 26931/1942 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-22 Henschel 26943/1942 Wrocław Świebodzki Pomnik Ty2-29 Henschel 26971/1942 Chabówka Eksponat Ty2-38 BMAG 12167/1942 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-50 BMAG 12205/1942 Chabówka Eksponat - z tendrem 30D42 (typu Floridsdorf) Ty2-64 WLF 9651/1942 Toruń Kluczyki - lokomotywownia Wrak Ty2-81 Henschel 26868/1943 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-140 Borsig 15558/1943 Nysa - stacja Wrak Ty2-178 DWM 576/1943 Kościerzyna - przy skansenie Wrak Ty2-220 Grafenstaden 7875/1943 Tłuszcz Wrak Ty2-223 Henschel 26883/1943 Jaworzyna Śląska Wrak Ty2-269 Henschel 27521/1943 Kościerzyna Wrak Ty2-305 Henschel 27688/1943 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-406 MBA 13821/1943 Wolsztyn - stacja Eksponat Ty2-446 Chrzanów 1143/1943 Kościerzyna Eksponat Ty2-540 Schichau 3883/1943 Legnica - stacja Pomnik Ty2-559 Schichau 3887/1943 Kraków - Teren AGH Pomnik Ty2-572 Schichau 3989/1943 Warszawa - Muzeum Kolejnictwa Eksponat Ty2-666 BMAG 12646/1943 Kościerzyna - przy skansenie Wrak Ty2-702 BMAG 12793/1944 Łódź Radogoszcz Pomnik Ty2-821 WLF 16781/1943 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-860 Schichau 4111/1944 Kościerzyna Eksponat Ty2-911 DWM 812/1944 Chabówka Czynny Ty2-921 Henschel 27469/1944 Szymbark - CEPR Eksponat, "wystylizowany" na radziecki Ty2-927 Henschel 27933/1944 Pyskowice Eksponat Ty2-930 Henschel 27962/1944 Jaworzyna Śląska Wrak Ty2-949 Henschel 28358/1944 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-953 Henschel 28163/1944 Chabówka Czynny Ty2-1035 MBA 14168/1944 Wrocław - Plac Strzegomski Pomnik (ustawiony "na sztorc") Ty2-1055 MBA 14065/1944 Małaszewicze Pomnik Ty2-1086 MBA 14329/1944 Leszno - lokomotywownia Grzejka Ty2-1098 Chrzanów 1363/1944 Kościerzyna Wrak Ty2-1140 Skoda 1606/1944 Zajączkowo Tczewskie - lokomotywownia Wrak Ty2-1169 MBA 14372/1944 Jaworzyna Śląska Eksponat Ty2-1176 DWM 857/1944 Nysa - stacja Wrak Ty2-1184 Henschel 27965/1944 Chabówka Eksponat Ty2-1226 BMAG 12524/1943 Tłuszcz - lokomotywownia Wrak Ty2-1258 Henschel 26187/1942 Ełk - lokomotywownia Eksponat Ty2-1279 Krauss-Maffei 16704/1943 Ełk - lokomotywownia Eksponat Ty2-1285 BMAG 12499/1943 Ełk - lokomotywownia Eksponat Ty2-1292 DWM 793/1944 Pyskowice - skansen TOZKiOS Ty2-1298 Jung 11297/1944 Wolsztyn - stacja Eksponat, ozn. jako Ty2-1398 Ty2-1301 WLF 16802/1943 Kościerzyna Wrak Ty2-1312 Henschel 27650/1943 Pyskowice Wrak (oczekuje renowacji) Ty2-1387 Henschel 27445/1943 Chojnice - lokomotywownia Pomnik Ty2-1401 Esslingen 4705/1943 Kościerzyna Eksponat Ty2-1407 Skierniewice Eksponat Ty2-2118 Henschel 26874/1943 Kotlarnia - lokomotywownia Pomnik Ty2-3458 Krauss-Maffei 16584/1943 Pyskowice Eksponat Ty2-5680 Schichau 3958/1943 Knieje - przed siedzibą PCC Rail Szczakowa Pomnik TE 7175 WLF 16628/1943 Kościerzyna Eksponat, z rosyjskim wyposażeniem Dane statystyczne za http://holdys.pl/tomi" target="_blank" target="_blank wm pisze: Nawet jeśli by zmarnowano państwowe pieniądze na odbudowę to co dalej z tą lokomotywą? Kto będzie płacił za jej utrzymanie i przeglądy? Do czego można by ją użyć? Fajnie mieć rodzinę która może wspomóc w ustawieniach lokomotywy "na sztorc" w celu realizacji swojej wizji artystycznej. http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35776,4995563.html" target="_blank" target="_blank Choć ja jak na to patrzę to przypomina mi się scena z filmu "Powrót do przyszłości". Ktoś pamięta czy scena z wznoszącą się w niebo lokomotywą była w 1 odcinku z 1985 ? |
Autor: | orson [ pn wrz 06, 2010 10:00 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Jezdze obok niej 2 razy dziennie i jakos nie czuje tej "sztuki". |
Autor: | funiass [ wt wrz 07, 2010 7:35 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
orson pisze: Jezdze obok niej 2 razy dziennie i jakos nie czuje tej "sztuki". Nie dziw...znając Ciebie.. |
Autor: | orson [ wt wrz 07, 2010 9:05 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
No jakos to do mnie nie przemawia. Sama akcja na Rynku, gdzie wielkimi bukwami bylo napisane "najwieksza tego typu..." wiele mowi. A tak przy okazji to chyba od miesiaca stoi to obudowane rusztowaniem i nic sie przy tym nie dzieje. Albo farby im braklo albo taki byl zamysl by na czarno walnac sam "dziob" a reszta ma byc zardzewiala. |
Autor: | jakub [ wt wrz 07, 2010 9:16 am ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
[youtube]http://youtube.com/watch?v=nCMlvnUVA1E[/youtube] |
Autor: | wm [ wt wrz 07, 2010 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
jakub pisze: Dane statystyczne za http://holdys.pl/tomi Te dane są bardziej pesymistyczne od mojego info z wikipedii. Pełno wraków i pomników. Jeśli ktoś chce odnawiać i jeździć to ma niezły wybór... |
Autor: | Pieszy [ śr wrz 15, 2010 6:44 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
Cholera, skąd ja to znam. To samo mam ze swoim samochodem. Totalna krytyka środowisk "moto-zabytkowych", że oto zniszczyłem piękny, pełnoletni (w przypadku samochodów 25 lat) egzemplarz zabytkowego samochodu. Kużwa, tysiące tych samochodów stoi po wsiach i gnije. Nikt już nigdy ich nie wyremontuje. Zgniją tak do końca, ale tylko to rusz i nie zrób w oryginale. Gardło by Ci rozszarpali. Przecież ja nikomu nie broniłem kupić to auto. Tak samo jest z tą lokomotywą. Pracowałem przez 3 lata w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego i sami byście nie uwierzyli, ile tego "zabytkowego" złomu stoi i już teraz do niczego się nie nadaje. jakub pisze: (...)Nie do końca wiadomo czy przypadkiem kiedyś jeszcze nie mogła ta lokomotywa tak wyglądać: Nie każdy egzemplarz da się odrestaurować, chociażby ze względu na brak części i zbyt opłakany stan a jak już się da, to kosztuje to więcej niż wyprodukowanie nowego nowoczesnego elektrowozu. Nie znam stanu tej konkretnej lokomotywy, ale jeżeli to jest ta z tych zdjęćto to naprawdę była już agonia. Nie to jak wygląda z zewnątrz jest najważniejsze, ale czego brakuje a nawet to zdjęcie wystarczy, żeby zauważyć bardzo poważne braki. Konia z rzędem temu, kto znajdze ori zderzak czy tłok do takiej lokomotywy. Do tego dochodzi kwestia tego, co to jest. To nie jest jakiś wyjątkowy rarytas, ale lokomotywa produkowana w ogromnych ilościach, czyli za granicami jest tego złomu jeszcze więcej niż u nas. To tak, jakby się wkurzać, że ktoś wykorzystał "zabytkową" pobiedę czy trabanta. jakub pisze: (...)Choć ja jak na to patrzę to przypomina mi się scena z filmu "Powrót do przyszłości". Lokomotywa była na koniec 3, ostatniej części.
Ktoś pamięta czy scena z wznoszącą się w niebo lokomotywą była w 1 odcinku z 1985 ? |
Autor: | wm [ śr wrz 15, 2010 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
I jeszcze można dodać, że w naszym kraju wpisanie na listę zabytków (chociaż nie wiem czy ona były wpisana) to często wyrok śmierci dla urządzenia. Jeżeli jest zniszczone a właściciel nie ma pieniędzy na remont, nie może sprzedać (bo nikt nie chce kupić), za granicę dla jakiegoś entuzjasty też nie (bo góra przepisów stoi na drodze) to jedyne wyjście to postawić na zewnątrz aż siły natury zrobią swoje i będzie można oddać na złom. |
Autor: | wm [ śr paź 13, 2010 7:42 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
dla miłośników kolejnictwa: |
Autor: | styllovy [ śr paź 13, 2010 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: ARCHICOM |
orson pisze: Jezdze obok niej 2 razy dziennie i jakos nie czuje tej "sztuki". w Tekkena grales 100 razy dziennie i nic to nie dalo |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |