pimpo pisze:
jc pisze:
Chyba raczej o samochód który przekroczy 400 km/h.
mylisz się bo taki już był wcześniej: Barabus TKR. poza tym wiele samochodów ma ograniczoną prędkość maksymalną elektronicznie więc po zdjęciu blokady pewnie niektóre z nich by taką prędkość osiągnęły albo przynajmniej się do niej zbliżyły.
Takich to było więcej. Co do zdjęcia blokady. No może i by się zbliżyły ale nie chciałbym jechać z taką prędkością samochodem który nie został do tego celu zaprojektowany. Rzecz w tym, że Veyron jest jak dotąd jedynym który faktycznie produkują w ilościach które można nazwać "seryjnymi" (chociaż to przegięcie, seryjna to Panda jest np.
). I według mnie to nie chłodzenie było największym problemem ale aerodynamika i opony. A co do konkretnie tego Barabusa to jak dla mnie to bujda na resorach, że on takie osiągi ma mieć i to za taką cenę. Za wikpedią:
Cytuj:
Istnieją kontrowersje co do tego, czy Bugatti Veyron nadal jest najszybszym seryjnym autem dopuszczonym do ruchu, ponieważ szybszy teoretycznie jest Barabus TKR osiągający 434,44 km/h. Prędkość Barabusa nie została jednak w przeciwieństwie do Veyrona zmierzona w warunkach rzeczywistych, więc to Bugatti nadal pozostaje oficjalnym rekordzistą.
Przyspieszenie poniżej 2 sek na na drogowych oponach? Też ciężko uwierzyć. Poza tym nie wierzę, że VAG wydał taką ilość kasy na zaprojektowanie Veyrona a jakimś kolesiom udało się zrobić to samo w jakiejś szopie za kieszonkowe. I jeszcze pytanie czy on nadal istnieje. Na
http://www.autogen.pl/car-12.htmlCytuj:
Planowana produkcja to 300-400 egzemplarzy w ciągu trzech lat. Rynek docelowy: cały świat. Samochód powstawać ma we Włoszech a silniki w Wielkiej Brytanii. Pierwsze egzemplarze (cena jednego to 360 tysięcy funtów) miały dotrzeć do klientów już w cztery miesiące od premiery auta. Czy plany te weszły w życie niestety nie wiadomo - na chwilę obecną oficjalna strona Barabusa od dawna nie istnieje a słuch o samochodzie zaginął...
Dla mnie Veyron to po prostu arcydzieło inżynierii, jak mówi Ali G "massive respect" dla inżynierów z VAG