Jagodno

Forum osiedla Cztery Pory Roku
Dzisiaj jest sob gru 28, 2024 3:27 pm

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt mar 30, 2007 10:46 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 09, 2007 10:49 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
koneser pisze:
Widze ze masz zaciąg do poteznych silników. A ja jeżdze głownie po miescie i raczej nie przekraczam dozwolonych predkosci - wiec silnik 1.9 to chyba jednak przesada.


Jakbym mial zaciag do duzych silnikow to bym kupil

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2442164

Jesli chodzi o mnie to nie wykorzystuje potencjalu tego auta co mam mniej wiecej w 30%. Silnik min. 90KM przydaje sie glownie do wyprzedzania.

Przeciez nikt nie mowi ze dieslem trzeba jezdzic szybko mozna jezdzic na niskich obrotach i nie przekroczy w spalaniu 5l moze dojsc nawet do 4,5l.

Ale jak sie bedzie co swiatla scigac: zielone jedynka gaz 5 tys obrotow, 2 to samo , 3 to samo i czerwone na kolejnych swiatlach hamulec i tak co swiatla no to kazde auto bedzie palic +2-3 litry wiecej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 1:19 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2004 12:50 pm
Posty: 877
Lokalizacja: było E2
Mieszkaniec osiedla: Nie
koneser pisze:
Potrzebujemy niezawodnego samochodu z tanimi częściami (jakby co) – to chyba najlepiej jakiegoś popularnego Niemca, albo Skode.
Silnik 1.4-1.6 (żeby nas eksploatacja nie zabiła), średniej wielkości (sedan?) – taki żeby się zmieściły zakupy z marketu i wózek [dziecięcy nie sklepowy ;) ] Najlepiej z tego tysiąclecia. 4/5 drzwiowy.
Cena około 15 000

koneser pisze:
A ja jeżdze głownie po miescie i raczej nie przekraczam dozwolonych predkosci - wiec silnik 1.9 to chyba jednak przesada.


1. W tej cenie nie bedzie zbyt duzego wyboru, jesli chodzi o auta po 2000r.
2. Jezdzisz po miescie - najlepiej nie za duze auto (zwykly kompakt wystarczy w zupelnosci).
3. Chcesz zmiescic wozek - najlepiej wersje kombi (zapakowac sedana to katorga).
4. Nie przejezdzasz zbyt duzo km rocznie - silnik benzynowy 1,4-1,6.
5. Jesli sadzisz, ze po miescie z takim silnikiem zejdziesz ponizej 7L/100km to jestes w bledzie (dane katalogowe mozna spokojnie traktowac jako ciekawostke "przyrodnicza", a nie wyznacznik).
6. Czesci samochodowe nie kosztuja az tak duzo (wbrew pozorom) - chyba, ze trzeba kupic cos mniej spotykanego (ponad zwykla eksploatacje).
7. Moim zdaniem pisanie ze auta z grupy VAG czy "japonczyki" sa niezawodne to mit - kiedys moze i tak bylo. W obecnych czasach wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza (marka nie ma znaczenia) i jego poprzednich wlascicieli - zakatowanego w "mlodosci" auta nic nie uratuje na "starosc". A doplacanie za znaczek na atrapce chlodnicy to nieporozumienie.
8. Jesli mialbym doradzac w sposobie zakupu - szukaj auta, ktore jezdzilo juz w Polsce przynajmniej 1 rok. Latwiej, bezpieczniej i pewniej.
Raczej odrzucaj te, ktore przejezdzaly rocznie wiecej niz 20tys km.
9. Omijaj niezalezne komisy szerokim lukiem - podkrecone liczniki to norma, tak samo "picowanie" auta, wlewanie syfiastego oleju byle silnik nie przeciekl przez pierwsze 300-400km oraz inne niespodzianki.
10. Komisy przy salonach to juz lepsze rozwiazanie - zwykle mozna dostac gwarancje na 3-6 miesiecy - wiaze sie to jednak zwykle z wyzsza cena.
11. Kupuje sie zawsze "na zimno", mozliwie bez emocji i "napalania sie" na dany egzemplarz. Koniecznie z kims znajacym sie na rzeczy lub mozliwoscia sprawdzenia auta w warsztacie wskazanym przez Ciebie (a nie sprzedajacego).
12. Ceny zwykle sa do mniejszej lub wiekszej negocjacji. Pamietaj, ze po zakupie musisz auto ubezpieczyc (jak nie masz znizek to caly pakiet moze wyniesc 2-3tys. zl).
I to byloby z grubsza tyle - jak mi sie cos jeszcze przypomni to dopisze :)
A z pierwszego lepszego szukania:
link 1
link 2
link 3
link 4
To tylko pewne przyklady, w jakim kierunku moglbys szukac (moim zdaniem).

Tak czy owak zycze udanego zakupu i bezawaryjnej eksploatacji :)
Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam
Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 7:29 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 09, 2007 10:49 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Nie napisalem ze auta z grupy VAG i japonczyki sa niezawodne ale na pewno bedzie trzeba w nich mniej wymieniac porownujac je z francuzami. Zwlaszcza ze auto ma jezdzic po Wrocławiu. Głowna roznica francuzy nie maja sprezyn z tylu tylko sam amortyzator z belka co na pieknych plaskich drogach francuskich (nie to co u nas dziura na dziurze) sprawdza sie idealnie. W autku niemieckim wymienisz sprezyne albo amortyzator i po klopocie. W francuzie wymieniasz albo amortyzator albo belke uzywana za 1200zl. Z podanych 4 linkow 3 auta to albo niemiec albo japonczyk, co do Forda znam skrajnie pozytywne i negatywne opinie - zalezy wlasnie od modelu jaki sie kupilo. Mysle ze czasem lepiej jak auto przejezdza nawet 30 tys km po niemieckich drogach niz 15 tys km po Wroclawiu.


Ten seacik dla mnie wyglada bardzo ladnie, choc ze zdjec wszystkiego sie nie zobaczy.

Focusik odpicowany ladnie, swiezutko po lakierniku-ciekawe jaki dzwon mialo.

W kwestii ubezpieczenia najlepiej byc zameldowanym w mniejszej miejscowosci :) Placi sie wtedy do 100% mniej niz osoba ktora jest zameldowana we Wroclawiu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 10:15 am 
Offline

Rejestracja: ndz kwie 04, 2004 9:09 pm
Posty: 6550
CAL-PER pisze:
Placi sie wtedy do 100% mniej niz osoba ktora jest zameldowana we Wroclawiu.


Sugerujesz, że zameldowani w małych miejscowościach mają OC za darmo :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 5:25 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 09, 2007 10:49 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Pawel pisze:
CAL-PER pisze:
Placi sie wtedy do 100% mniej niz osoba ktora jest zameldowana we Wroclawiu.


Sugerujesz, że zameldowani w małych miejscowościach mają OC za darmo :?:


100% patrzac z mojej perspektywy. Jesli znajduje sie w strefie 3 (kazda firma posiada numeracje stref w zaleznosci od zagrozenia od 1 do 10) place wtedy ok 500-600zl. Za to samo auto we Wroclawiu placilbym ok 1100-1200zl. Chodzilo mi o takie 100% wiecej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 5:40 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:55 pm
Posty: 1490
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
Mam oferte kupna Forda focusa z poczatku wieku za 17 klocków. Warto?

_________________
Przeliczanie współrzędnych pomiędzy układami WGS-84 (współrzędne geograficzne), 1965, 1992,1942 i 2000 http://wsp.geo.pl Przegląd i wyszukiwanie ramek sekcyjnych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 9:26 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 09, 2007 10:49 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
koneser pisze:
Mam oferte kupna Forda focusa z poczatku wieku za 17 klocków. Warto?


Jakies fotki?? Mały opis wyposażenia?? Jakas historia auta?? Masz troche wiecej informacji??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 9:35 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:55 pm
Posty: 1490
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
CAL-PER pisze:
koneser pisze:
Mam oferte kupna Forda focusa z poczatku wieku za 17 klocków. Warto?


Jakies fotki?? Mały opis wyposażenia?? Jakas historia auta?? Masz troche wiecej informacji??

jak sie dowiem to napisze :)

_________________
Przeliczanie współrzędnych pomiędzy układami WGS-84 (współrzędne geograficzne), 1965, 1992,1942 i 2000 http://wsp.geo.pl Przegląd i wyszukiwanie ramek sekcyjnych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob mar 31, 2007 11:52 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2004 12:50 pm
Posty: 877
Lokalizacja: było E2
Mieszkaniec osiedla: Nie
CAL-PER pisze:
Nie napisalem ze auta z grupy VAG i japonczyki sa niezawodne

A ja nie napisalem, ze napisales :wink:

koneser pisze:
Mam oferte kupna Forda focusa z poczatku wieku za 17 klocków. Warto?

Popros o podanie pelnego numeru nadwozia auta (17 znakow zaczynajacych sie na WF0...) - mozna sie z tego pare ciekawych rzeczy dowiedziec :)

_________________
Pozdrawiam
Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz kwie 01, 2007 9:07 pm 
Offline
CPR Vertical Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 02, 2006 1:05 pm
Posty: 6927
Mieszkaniec osiedla: Nie
Jak już ktoś wspomniał o francuzach, to powiem, że z ich modeli warto szukać ropniaków.

_________________
Wolna sobota to i wolny jestem. Nie robię!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 02, 2007 9:50 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:19 pm
Posty: 265
Lokalizacja: C3
CAL-PER pisze:
Skoda ma gorsza blache w porownaniu z VW. Wkoncu w czyms musi sie roznic skoro VW Passat jest drozszy od Skody Octavii. Mowie o nowych autach.


Ale Octavia jest na płycie Golfa a Pasek to półka wyżej.
Na płycie Passata jest zrobiona SuperB a ona juz jest duzo droższa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 02, 2007 10:32 pm 
Offline

Rejestracja: czw lis 18, 2004 7:43 pm
Posty: 3622
Mieszkaniec osiedla: Nie
CAL-PER pisze:
Skoda ma gorsza blache w porownaniu z VW. Wkoncu w czyms musi sie roznic skoro VW Passat jest drozszy od Skody Octavii. Mowie o nowych autach.

a co to znaczy gorsza? Cieńsza? Szybciej rdzewieje? Mniej się błyszczy? Różnica w cenie tych aut to blacha?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 02, 2007 10:35 pm 
Offline

Rejestracja: czw lis 18, 2004 7:43 pm
Posty: 3622
Mieszkaniec osiedla: Nie
groszek pisze:
CAL-PER pisze:
Skoda ma gorsza blache w porownaniu z VW. Wkoncu w czyms musi sie roznic skoro VW Passat jest drozszy od Skody Octavii. Mowie o nowych autach.


Ale Octavia jest na płycie Golfa a Pasek to półka wyżej.
Na płycie Passata jest zrobiona SuperB a ona juz jest duzo droższa.

SuperB ma podłogę paska, ale wydłużoną. Kiedyś Chińczycy zamówili specjalną wersję passata dla swoich vipów ze zwiększoną przestrzenią z tyłu. No i na tej podłodze zbudowali potem superba


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 03, 2007 6:10 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:55 pm
Posty: 1490
Lokalizacja: C3
Mieszkaniec osiedla: Tak
No to focusic sie zebzdził :| Oferta aktualna jakby ktoś coś miał na sprzedaż.

_________________
Przeliczanie współrzędnych pomiędzy układami WGS-84 (współrzędne geograficzne), 1965, 1992,1942 i 2000 http://wsp.geo.pl Przegląd i wyszukiwanie ramek sekcyjnych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 03, 2007 9:12 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
CAL-PER pisze:
... Głowna roznica francuzy nie maja sprezyn z tylu tylko sam amortyzator z belka co na pieknych plaskich drogach francuskich (nie to co u nas dziura na dziurze) sprawdza sie idealnie. W autku niemieckim wymienisz sprezyne albo amortyzator i po klopocie. W francuzie wymieniasz albo amortyzator albo belke uzywana za 1200zl. ...
Że co :?: :o
Wiesz co, z zasady nie dotykam się francuskich samochodów. Jak widzę francuza TAXI to wolę iść na nogach. Może potrafią ładnie mówić o miłości ale moim zdaniem samochodów nie potrafią robić.
Jednak to co napisałeś... nie, nawet Oni nie mogą być tacy głupi :oops: Jak to nie ma sprężyn :?: Wiesz, historia zna takie konstrukcje - patrz VW Beetle - ale żeby w nowocześnej (patrząc na datę produkcji) stosować takie prymitywne i beznadziejne rozwiązanie :?:
Myślę, że albo się bardzo mylisz, albo ...
no tak :( , nie musiałem wiele szukać. Pierwsza lepsza strona:

"Właściciele w/w modeli aut mieli, mają, lub na 100% będą mieli problem z tylną belką. Konstrukcja tych belek oparta jest na wahaczach osadzonych na czopach belki za pomocą łożysk igiełkowych, resorowanie jest za pomocą sprężynujących drążków skrętnych. Słabym punktem są łożyska igiełkowe, które nie wytrzymują trudów jazdy po naszych drogach. Zazwyczaj pierwszym objawem kłopotów jest skrzypienie śrutujących się igiełek łożysk, potem jest już tylko gorzej, pojawiają się luzy, stuki, a koła pochylają się górą do środka auta"

Tekst potwierdza to co napisałęm wyżej.
Teraz to już nawet ręki francuskiemu inżynierowi nie podam :?

A jak już piszę to dodam coś od siebie. Słabym argumentem za małolitrażowym samochodem jest fakt używania samochodu w mieście. Żeby się sprawnie poruszać po mieście - sprawnie oznacza nie być zawalidrogą, któremu wszyscy chcą wpieprzyć za powolną drogę - i nie spalić dużo paliwa to trochę większa pojemność spowoduje spadek spalania. Dlaczego?
Bo jeżeli założymy, że spod świateł w sznurku samochodów ruszają 2 samochody, które mają tą samą masę, ale różne pojemności – np. 1.4 i 1.8 - to kierowca prowadzący ten z mniejszą pojemnością, żeby utrzymać to samo tempo musi szerzej otworzyć przepustnicę (głębiej wcisnąć gaz) lub jechać w wyższym zakresie prędkości obrotowej silnika (użyć niższego biegu). Jak się popatrzy na 3-wymiarowe tzw. charakterystyki naturalne (jeżeli dobrze pamiętam nazwę), gdzie:
- na osi argumentów (x) jest obciążenie silnika,
- na osi wartości (y) jest prędkość obrotowa,
- na trzeciej osi (z) jest spalanie jednostkowe,
to silniki będą pracować w zupełnie „innym punkcie”. Silnik o większej pojemności i mocy będzie pracować w bardziej korzystnym pod względem spalania zakresie (mniejsza wartość z).
Tyle teoria. A praktyka? Otóż jak ktoś ma 1.8 (~115 KM) zamiast 1.4 (~85 KM) to będzie te 30 KM różnicy wykorzystywał przy każdej okazji i raczej ciężko mu będzie jeździć tak, jakby miał 1.4 i można zapomnieć o oszczędności paliwa. Wiem to po sobie. Teoretycznie Syrena powinna mi spalić ~7.5 l/100km (raz mi się nawet udało to sprawdzić), ale w rzeczywistości spalanie nie schodzi poniżej 11 l.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 03, 2007 10:11 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 09, 2007 10:49 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Pieszy mialem Renault Megane z 1999 roku - cos mi zaczelo z tylu stukac, pukac okazalo sie ze amortyzatory do wymiany wiec wymieniliem, koszt 160zl za szt bo to gazowe - ponoc lepsze, nie wiem jak dla kogo. Ale niewiele to pomoglo bo auto caly czas siedzialo dosc nisko i przy wiekszym zaladunku wygladalem jakbym cement wozil na budowe, wiec mowie sobie wymienie sprezyny i klopot z glowy, a tu pan w sklepie mi oswiadczyl ze jedyne co moge to wymienic belke , albo z innego auto rozebranego koszt 1200zl albo 2000zl po tzw. regeneracji. Na szczescie i nieszczescie ( nie mialem 3 miesiace swojego auta) renowke mi ukradli i powiedzialem nigdy wiecej FRANCUZA !! Obecnie mam Audi A3 i zlego slowa nie powiem.

Co do spalania: silnik 1,9TDI 90KM, w miescie nie spalil mi nigdy wiecej jak 6,0l , srednia jaka mam z ostatnich 2 tyś km to 5,5l.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 03, 2007 10:18 pm 
Offline

Rejestracja: pt cze 23, 2006 3:32 pm
Posty: 23
Lokalizacja: c3
Ale niespodzianka!

Wygląda na to, że na naszym osiedlu są niemieckie Renault :lol:

Przechodzę sobie chodnikiem i widzę Clio, zaglądam pod spód, a tam z tyłu... sprężyna śrubowa.
Idę dalej, patrzę stoi Megane, zaglądam a tam... (radzę samemu zajrzeć) :lol:

Pozdrawiam 8)

_________________
ttomeck


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 03, 2007 10:47 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 29, 2005 10:12 am
Posty: 576
Mieszkaniec osiedla: Tak
Pieszy pisze:
Teraz to już nawet ręki francuskiemu inżynierowi nie podam :?


http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4035206.html
a po tym, podasz?? 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: śr kwie 04, 2007 12:39 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2004 12:50 pm
Posty: 877
Lokalizacja: było E2
Mieszkaniec osiedla: Nie
Pieszy pisze:
Słabym argumentem za małolitrażowym samochodem jest fakt używania samochodu w mieście.
[...]
A praktyka? Otóż jak ktoś ma 1.8 (~115 KM) zamiast 1.4 (~85 KM) to będzie te 30 KM różnicy wykorzystywał przy każdej okazji i raczej ciężko mu będzie jeździć tak, jakby miał 1.4 i można zapomnieć o oszczędności paliwa.

Jezeli przyjac, ze samochod jednak najlepiej uzywac w praktyce 8) , to nie bardzo wiem, dlaczego maly litraz mialby sie nie sprawdzic :)
Sam udowodniles, ze jednak do miasta lepsza jest mniejsza pojemnosc... :)

Ja osobiscie jestem za pewnym "wywazeniem" mocy do masy auta - w zaleznosci od potrzeb kierowcy.

_________________
Pozdrawiam
Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: śr kwie 04, 2007 8:24 am 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 8:54 am
Posty: 793
Lokalizacja: N51 20' 11.8" _________E16 38' 1.0"
Mieszkaniec osiedla: Tak
Jacek pisze:
Pieszy pisze:
Słabym argumentem za małolitrażowym samochodem jest fakt używania samochodu w mieście.
[...]
A praktyka? Otóż jak ktoś ma 1.8 (~115 KM) zamiast 1.4 (~85 KM) to będzie te 30 KM różnicy wykorzystywał przy każdej okazji i raczej ciężko mu będzie jeździć tak, jakby miał 1.4 i można zapomnieć o oszczędności paliwa.

Jezeli przyjac, ze samochod jednak najlepiej uzywac w praktyce 8) , to nie bardzo wiem, dlaczego maly litraz mialby sie nie sprawdzic :)
Sam udowodniles, ze jednak do miasta lepsza jest mniejsza pojemnosc... :)

Ja osobiscie jestem za pewnym "wywazeniem" mocy do masy auta - w zaleznosci od potrzeb kierowcy.

2 lata jeździłem Corsą B 1.2. Przeważnie na LPG. Spalanie: 10-11 l/100km.
Teraz mam Vectrę A 2.0. Także na LPG. Spalanie: 10-11 l/100km.
Oba samochody używane w 85% w mieście (korki, światła itp.). Tak poprostu wychodzi. Aby nie być zawalidrogą to w tym 1.2 l musiałem mocniej wcisnąć gaz a to powoduje większe spalanie.

_________________
Obrazek
no tears to cry, no feelings left
the species has amused itself to death


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group